N
Nesslan
Sv: Ni som äger häst vad jobbar ni med hur ser eran vardag ut?
Vad jobbar ni med? heltid/deltid?
Heltid statsanställd.
Hur mycket betalar ni för er häst i månaden? helinakrodering?
Ca 2500kr varav 500kr är stallhyra i kollektiv. Övrigt är försäkring, hovslagare, foder, strö. Kostnade för transport och stor bil ej inräknade.
Hur ofta är ni i stallet? varje dag eller några ggr i veckan?
Minst en gång/dag. Byter tjänster med de andra i stallet vid resor.
Hur mycket kunde ni om häst då ni köpte? hur länge hade ni ridit? kan ni allt om hästens sjukdommar osv? plugga ni på innan eller har det lärts med tiden under själva hästägeriet?
Red aktivt i tio år, hade ett uppehåll på 6 år och köpte sedan min första häst. Var väl påläst men har helt klart lärt mig mer genom att fråga och lyssna på alla rutinerade rävar i stallet och min tränare.
Hur mycket betalade ni för eran pålle i inköp?
80 000 kr
Vad jobbar ni med? heltid/deltid?
Heltid statsanställd.
Hur mycket betalar ni för er häst i månaden? helinakrodering?
Ca 2500kr varav 500kr är stallhyra i kollektiv. Övrigt är försäkring, hovslagare, foder, strö. Kostnade för transport och stor bil ej inräknade.
Hur ofta är ni i stallet? varje dag eller några ggr i veckan?
Minst en gång/dag. Byter tjänster med de andra i stallet vid resor.
Hur mycket kunde ni om häst då ni köpte? hur länge hade ni ridit? kan ni allt om hästens sjukdommar osv? plugga ni på innan eller har det lärts med tiden under själva hästägeriet?
Red aktivt i tio år, hade ett uppehåll på 6 år och köpte sedan min första häst. Var väl påläst men har helt klart lärt mig mer genom att fråga och lyssna på alla rutinerade rävar i stallet och min tränare.
Hur mycket betalade ni för eran pålle i inköp?
80 000 kr