Så himla vacker och duktig hon är!! Älskar verkligen de som bevisar att PRE hästar KAN också hoppa, och dessutom så hoppar din helt exemplariskt![]()
Hehe tack
Dock är hon ju inte en P.R.E, utan hispano
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så himla vacker och duktig hon är!! Älskar verkligen de som bevisar att PRE hästar KAN också hoppa, och dessutom så hoppar din helt exemplariskt![]()
Bor du nära nog är det bara att komma och hälsa på![]()
Jag glömde att säga att vi faktiskt hade en nykastrerad 5-årig lucitano en tid i lösdriften men det fungerade inte alls. Jag antar att det berodde på den sena kastreringen, men vad som fungerar i lösdrift eller inte r ju väldigt individuellt.Tack så mycket för svaret akleja, verkligen tänkvärda råd. När jag var ung hade jag en häst som var väldigt känslig och willing to please och jag tror att jag därför känner mig mer ringrostig än vad jag är då ridskolans halvblod kräver en helt annorlunda ridning än vad jag är van vid. Jag är van vid att om man rör på fingrarna eller flyttar vikten en aning så får man en reaktion, när jag gör det nu så fortsätter hästen lunka framåt helt oberörd.![]()
Är det ovanligt att de går i hage i Spanien och Portugal? Dotterns hästar går på lösdrift och jag skulle gärna ställa hästen på samma ställe, men det kanske bara är att glömma att få en valack som kastrerats som säg femåring att gå tillsammans med andra? Är iberiska hästar generellt väderkänsliga? Är de fångkänsliga?
Haha oidå!! Jo jag som trodde jag hade nån "cool" ras haha! Nä jag vet inget om sånt, men nu vet jagen PRHà alltså hispano arab , består av en avelsgodkänd PRE och en stamboksförd arab ! Cruzado är all som inte är inskrivet i en stambok alltså en korsning , till exempel pre och ardenner, Fullblod och islänning ;-)
Tesora
Äsch ALLT är coolt när det är PRE i dom ;-)Haha oidå!! Jo jag som trodde jag hade nån "cool" ras haha! Nä jag vet inget om sånt, men nu vet jag![]()
Hahaa det är santÄsch ALLT är coolt när det är PRE i dom ;-)
Drar upp en gammal tråd för att jag tyckte att det här var väldigt intressant och undrar om @tesora skulle kunna utveckla lite.Där emot vet jag ganska så många som har fått hovproblem och då även belastnings fång p g a att hovslagaren inte vet hur dom ska verkas och skos !
Fråga; det finns inte andalus så hur går det ihop?@MissFideli en hispano är ju andalus/arab, dvs inte PRE/arab.
Japp vi tränar inför semin juÄr det en rosa dildo ni viftar med?![]()