Ni som är gravida eller varit.

daymint

Trådstartare
Okej illamående vet jag ju att man mer eller mindre blir som gravid,vilket jag också varit/är mycket,blivit lite bättre sedan jag införskaffat arnband från apoteket.
Men jag har stora problem med magen,ont ,uppsvullen som en ballong (är i vecka 11)gaser,svårt att äta är hungrig men äter jag så blir jag uppsvullen och illamående,särskilt på em/kvällen.
Fick redan för några veckor sedan sluta använda vissa byxor p.g.a jag är så svullen och öm och vill inte ha ngt som sitter åt för hårt.
Fler som haft sådana här problem och har några bra tips ?
 
Sv: Ni som är gravida eller varit.

Det är väl i den perioden som det blir så pga tarmarna, om jag minns rätt.

Ska vara övergående i alla fall :)
 
Sv: Ni som är gravida eller varit.

Svullen vart jag, minns inte om jag vart gasig *hrm* beror på att tarmarna gör plats för livmodern, det försvinner sen och sen kommer bebis-magen fram.
 
Sv: Ni som är gravida eller varit.

Svullnaden går ner längre fram. Men gasigheten kanske ni får leva med lååång tid framöver.:D Under min första graviditet släppte jag nog ut mer gas per dag än en ko!:p Och det stank värre än 700 kor tillsammans!:eek: Dessutom var jag ju överkänslig för lukter och mådde illa, så jag plågades nog mer av detta än min stackars man.

När jag sedan började amma blev det nästan ännu värre!! Särskilt medan jag ammade. Stackars bebis...:crazy:

Men den här graviditeten har jag inte alls haft sådana problem.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 511
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 688
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 107
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp