Sv: ni med varmblod som rider western..
Jag kan också sälla mig till skalan av westernryttare med varmblod
.
Har ett 18 årigt travsto som jag haft i 8 år. Hade karriär bakom sig som travhäst men efter det mest fungerat som skogs/fritidshäst innan jag fick henne.
Vi började med att rida dressyr och lite hoppning. Dressyren var det som låg oss närmast om hjärtat (både på mig och häst) men vi har bara tävlat i det en gång.
Hoppning har vi tävlat desto mer och haft det som en kul omväxling. Vi höll som mest på "höjderna" 50-70 cm men som sagt, vi gjorde det bara för omväxling och för att det var kul.
2005 kom vi i kontakt med westernridningen genom att jag och en kompis åkte till HC för att dansa linedance. Givetvis helt ovetandes om att det var just den helgen Ranch Horse Classic var.
Behöver jag tala om att det inte blev så mycket dansande
.
Vi höll oss mest nere på arenan vid tävlingarna....och sedan var det kört.
När vi kom hem fick vi kontakt med en duktig problem/unghästhanterare och sedan har det bara fortsatt.
Tyvärr fick min häst problem under det året och även 2006 av diverse skador och sjukdomar så vi kom inte igång riktigt förrän i januari nu 2007. Under året som gått har vi utvecklats jättemycket tillsammans och har väl totalt varit på 5-6 tävlingar tillsammans.
Vi har mest tävlat i pleasure och trail (bara WoT klasser dock) men också provat horsemanship och trail at halter.
Det har gått kanonbra och vi har placerat oss varenda gång och vunnit två gånger (pleasure).
Tyvärr har hon pålagringar i båda bakknäna som gör att vi inte riktigt kan utöva så mycket som vi önskar och också därav inga grenar/klasser med galopp i.
Ju mer hon rids, desto bättre blir hennes knän men tyvärr så finns det som sagt begränsningar.
Nu har jag en till häst som jag ska satsa mer på nästkommande år för jag vill utvecklas mera och kunna börja tävla openklasser men söker medryttare för fullt så hon fortfarande kan komma ut på banorna då hon tycker det är så roligt.
I vilket fall som helst så är hon alltid häst nr. 1 för mig och självklart kommer jag fortsätta rida henne också.
Lite bilder(tyvärr inte bästa kvaliteten på några av dom)