ni med varmblod från banan...

E

elvisS

intressant att se hur långt ni har kommit i ridningen med era varmblod?? hur lång tid har det tagit er att komma dit ni är nu??

har själv ett varmblod som jag rider på helger och lov och har haft honom i tre år. kan skritta och trava i form..galoppskänkel men farten kan bli en aning för fort ibland..öppna och sluta..rygga. grunderna helt enkelt.
håller också på med nh och har nu även western..:bump:

Sv: ni med varmblod från banan...

Jag har bara haft min ridtravare i ett år, så vi har inte kommit jättelångt. Jag skyndar långsamt med henne och desutom var hon bara skogsriden när jag köpte henne.
Men hon har en bra rygg och går i fin form! Hon är jättelydig och uppmärksam. :love:
Vi har dock inte kommit längre än öppna/sluta, skänkelvikningar, framdelsvändningar (eller är det bakdelsvändningar??).
Jag jobbar väldigt mycket med hennes trav och att hon ska gå i form i traven. Blev fö väldigt stolt när vi lyckades med öppna/sluta i traven! :bump:
Galoppen tränar jag inte så mycket på än. Det blir lite på volter i padocken, men inget ute än!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 884
Senast: Ramona
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel

Hästrelaterat