Ni med vana av kalktestet (mjölktest)

Boll

Trådstartare
Jag använder mig av mjölktestet för att lättare kunna veta när det är dags för Belle att föla.
Men dagens resultat gav mig lite funderingar.
Två fält (av fyra) var rosa, det tredje var nästan rosa och det fjärde var lite rosa. Vad kan detta innebära??
Någon som vet??

// Anna

Köpte hem ett gäng såna test för några år sen. Det är betydligt enklare att bara se på mjölken när den ändrar färg...

Jag använde kalktestet bara som en bekräftelse för det jag visste :)...så jag använde bara en sticka och då slog alla fält om till rosa direkt när jag doppade den i blandningen....det behövdes inga 60 sek.
Lycka till/Wera

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka