Ni med trimraser

Gnist

Trådstartare
Nu är det en liten marknadsundersökning på gång ;)
.
*Vad har ni för hundras?
*Trimmar ni själv?
*Hur ofta trimmar ni?
*Hur ser den dagliga pälsvården ut?
*Om inte hur mycket betalar ni för att få den vardags/utställningstrimmad?
*Har ni hundens päls som den "ska" se ut/ är den nertrimmad/nerklippt och varför just det alternativet?

Tänkte det kunde vara intressant att se om det är skillnad på trimning och pälsvård överlag beroende på var i landet man bor.

Sv: Ni med trimraser

*Vad har ni för hundras?

Cocker & springer

*Trimmar ni själv?

Japp. Och tar emot endel för trimning också.

*Hur ofta trimmar ni?

Jag vet inte:o När de börjar se "luddiga" ut eller till utställning.

*Hur ser den dagliga pälsvården ut?

Daglig utredning av pälsen sittandes i soffan framför TV:n. Tar ca 5-10 min per hund

*Om inte hur mycket betalar ni för att få den vardags/utställningstrimmad?

Jag tar 100:-/timme med 200:- som minimum. Timtaxan får folk att se till att pälsen är ordentligt utredd när de kommer till mig, och det gillar jag. Jag gillar inte att göra illa andras hundar med tovutredning...

*Har ni hundens päls som den "ska" se ut/ är den nertrimmad/nerklippt och varför just det alternativet?

Ja, alla utom springern. Hon är kastrerad och numera omöjlig att trimma på vanligt vis. Henne tar jag med maskin på kroppen, men behåller fanor etc. på vanligt vis så att hon ser ut som en springer ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 735
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 510
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 953
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 550
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar