Ni med Tretorn stövlar....

T

TuttiFrutti

Sjunker dom ihop mycket på längden? Vanliga läderstövlar gör ju det, men hur är det med Tretorn? Och töjer dom sig på bredden? Advance kan man ju reglera, men hur är det med Comfort?? :confused:

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

Såg en bild på Maria Gretzer i senaste ridsport och hennes såg ut att ha sjunkt ihop rätt bra.. ;)

förstår inte vem dem stävlarna är gjorda till. Jag har smala ben och jag kunde inte ha dem gick inte att dra upp dragkedjan:crazy:

var det comfortstövlarna du provade då? dom ska tydligen vara väldigt konstigt sydda

själv har jag tretorn advanced, och har bara använt dom 2 gånger än så länge. först var jag orolig att dom skulle vara för långa, men när man rider med dom är dom så mjuka (utan att ge sämre stöd) och dom sjunker ner lite.

Okej konstigt eftersom mina går att göra vääääldigt stora eftersom man kan dra ut dem så mycket. Kan därimot tänka mig att de med jätte smala vader kan ha lite svårare.

Jag tycker inte att mina har skjunkit så jätte mycket, men lite. Inte allas som ett par läderstövlar.

förstår inte vem dem stävlarna är gjorda till. Jag har smala ben och jag kunde inte ha dem gick inte att dra upp dragkedjan:crazy:

tkr du? Jag har smala vader och tretorn är SÅ förvida för mig att det ser löjligt ut :p

jag kan ej ha dem då de är 10 cm förkorta och 10 cm förvida :D
(väntar med spänning på fler str :p)

VA? Jag är ganska kort 1,62 har 40 i skor och ganska smala ben, Advanced var löjligt stora överallt på mig :eek:

har du 40 förstår jag att de var stora. Jag har 37 o är lika lång, mitt problem är att de är smala i vristen så jag måste trixa en del med snörningen för att kommi i dem, men sen går det bra.

Jag är 168 och har 39 på mina advanced. De passar perfekt på mig, men hon i affären sa att de satt ovanligt bra på mina fötter/ben. I början hade jag också lite krux vid vristen, men nu är det inga problem alls:D
Mina har jag haft sen början på november och de har kanske sjunkit ihop lite-lite, men inte mycket, det är i så fall vid de små veck som blir när man prampar ner hälen - vid vristen.:idea:

tror det beror på att jag är kort då blir vristen för smal provade en 36a eller 37a. Som vanligt är alla stövlar gjorde för långbenta:devil:

Skumt jag är 162 och smal,inga kraftiga vader alls! men jag får snöra upp dom massa...fick dom idag och blev jätte fundersam eftersom snörar man upp dom så syns ju ena kardborren där "flärpen ska sitta....

Haha aa i 40 går de upp över knäet på mig :D

ställer någon fråga här ;)

är stövlarna vida i vaden ? och är dom höga i skaftet eller korta ?

jag har inte hittat en enda stövel som sitter bra på mina ben, dom är antingen för korta, för långa, för smala, för breda ...

så ska prova ett par advance på tisdag , hoppas verkligen dom passar =)

KL

Tycker de där måtten verkar vara väldigt dåliga gjorda? De passar en del, men en del passar de inte alls, även om många som kunnat ha dom har samma storlekar som de som INTE kunnat ha dom?

mina har inte gjort det ännu, dock tycker jag de e rätt så små i stolekarna!

Dom i buitken vart helt chokade när jag kom in och dom såg att jag inte kunde ha normala... utan behövde vida.. det har aldrig hänt förut...

Jag med?
Och i min affär sa de att de bara finns i en vidd.
Men vad små de är i fötterna, jag fick ta strl 40 och extended.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur