Ni med ST Island

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

diny

Lade en tråd här då jag vill få svar av de med islänningar.
Fick samma svar av en återförsäljare som jag såg någon annan fått att de inte funkar till breda hästar då vidaste järnet var 105(har jag för mig). Men sett den gamla islandsmodellen på kort på hästar som varit bredare än min på strax över 110 grader som de sett ut att passa bra.

Så ni som har eller har testat den nya islandsmodellen vilken bredd har era hästar?

Sv: Ni med ST Island

Jag vet bara av två på det här forumet som har en ST island, och de kommer nog så fort de ser tråden :)

Jag är såååå sugen på att köpa en, men det som säger emot är att den kostar såpass mycket och så är det ändå stigläderRINGAR och inte krämpor. Jag är livrädd för att fastna!:o

Min dam är bred, åt det svängda hållet men har blivit betydligt rakare, kort sadelläge och lite övebyggd så finns inte så stort urval om man har en budget på kanske 10".

Förhoppningsvis så kan det dyka upp lite pengar så man kan slippa barbacka eller den egen tillverkade bomlösa. Är sugen på en ST Island men liksom du sa så är det mkt pengar. Man kan köpa en billigare typ Barefoot London och lättare anpassa den efter ens behov. Men ST känns mer som en "riktig" sadel.

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag håller med dig, jag vill gärna ha en så "riktig" sadel som möjligt för min kropps skull.

Jag förstår det som att din sadelbudget höjts? Kul för dig! :banana:

Jag har råkat köpa en till häst så min sadelbudget blev nog lite sämre, men det tar sig väl senare.. :rofl:

Håller tummarna att det dyker upp lite från AFA. Annars är budgeten ungefär hälften. Är lite fundersam på en Barefoot London och modifiera den lite

Jag vet faktiskt inte riktigt hur bred min häst är, har försökt mäta homom några gånger och det gick väl inte sådär jättebra, jag vet helt enkelt inte hur man gör.

Tidigare (innan han blev skadad) så gick han med en Kentaur Kari vidaste järnet (xxvid, strl 4) men den växte han ur. Och enligt utsago ska Kentaurerna ligga på ungefär 105 grader. Jag uppskattar att han är ungefär lika bred nu som han var då, och nu går han med järn 4 i Startrekken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: skiesabove
·
Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
2 218
Senast: Snubbelfot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar