Ni med "småhundar", Bilder ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nillah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 109
  • Visningar Visningar 24 546
N

Nillah

Om någon av er har lust att lägga upp nån bild på sin hund så skulle jag vara tacksam :) På sällskapshundar, dock inte nödvändigtvis den gruppen, men någorlunda små iaf ;) Det finns ju så många, och det skulle vara kul att se om man kanske kunde få upp ögonen för någon ny ;)
Bichon-raserna, Papillon, Pudel, Tibetansk terrier, Sheltie, Dvärgschnauzer... osv osv :confused:
Ska skaffa hund om något år, men än så länge vet jag inte...
Hur som helst så är bilder alltid trevligt! ;)
Nillah

Sv: Ni med "småhundar", Bilder ?

Jag har en dvärgpinscher på drygt 8 år. Bild på honom ser du på avataren. En alert hundras där föräldrarna enligt rasklubbens bestämmelser ska vara ögonlysta och patella ska vara kontrollerad. Sen är det bara bra om de har gått MH eller rentav är Korade. www.dpklubben.se är adressen till rasklubbens web site.

Ja just det, Dvärgpinscher har vi också ja :p De är fina :)

Kom på en till hundras som verkar fin, Chinese Crested, Powder Puff-varianten. De är ju så söta, fast jag har inte sett så många.
Om någon har bild på en fluff, lägg gärna upp :d

Här är kanske inte världens bästa bild på min löwchen.. men håll till godo. På bilden är han 11 år och han är nedklippt som du ser. Inte tillåten färg heller.

ramses.jpg

Senast ändrad:

Ludde, Bichon Frisé

sbq6u0.jpg

Sally, Bichon Havanais

21cbi2r.jpg

Mina är små båda två. Den ena är dock mycket mindre än den andre.

Min chihuahua Stacey:
normal_Staceyv%C3%A4rmlandapr07.jpg

normal_img_024.jpg

Här är min Jack Russell terrier Isabella:
normal_Isabellaapril07-10.jpg

Hej!!

Mitt bidrag till tråden blir lite bilder på min Engelska Cocker Spaniel, Vega som är 3 år:banana:

Hon e inte riktigt klippt efter ras standarden, utan mer efter vad som passar hennes "livsstil".

n893595000_5120445_5029.jpg

n893595000_3162644_3173.jpg

å en valpbild:love:
WilmavalparC013.jpg

DSC_1906.jpg

Harley, west highland white terrier hane 13 år.

snowy_harley.jpg

En mycket robust och aktiv ras med mycket personlighet. Vill ha mycket aktivitet! Jag skulle aldrig klara mig utan en westie :)

Ska man ha westievalp bör man kolla upp föräldrar och släkt efter klådor som är vanligt inom rasen tyvärr.

Min första hund Remus, en cavalier king charles spaniel. (Sjuk då kortet togs vilket jag tycker syns i blicken. En glad skit och duktig på agility innan han blev dålig.)

Min mammas CC. Powder puff.
Photo_48259_681419.JPG

Ca ett år gammal, dvs unghund. Före klippning:
Photo_48259_773994.JPG

Klipptes då hon tovade nåt grymt när valppälsen skulle bytas mot vuxenpäls. Nu är hon på utväxt igen.

Efter klippning:
Photo_48259_773993.JPG

Zumi, åtta månader av rasen shiba.

main.php

main.php

main.php

Enligt mig är (förstås ;) ) shiban den ultimata rasen. Smart, lättlärd, ifrågasättande, stolt och otroligt vacker. Dock är det ju inte alla som uppskattar det mer kattlika än hundlika temperamentet, på samma sätt som jag inte står ut med vallhundsraser.

Det man ska tänka på om man är intresserad av rasen är att läsa in sig på den ordentligt (som med alla raser) så man vet vad det är man skaffar, samt att noga kolla släkten efter problem med reservation och rädslor. Hälsoläget i rasen är överlag bra, så psyket är det viktiga. Hellre en shiba som vår tös, som älskar människor och är väldigt tillgänglig, än en rädd shiba som slår över till aggression. Integritet är en sak, reservation en helt annan.

Lägger in mina småhundar =)

Vidar en Australisk Terrier

Vidar.jpg

Dillan en Jack Russell Terrier

Dillan-2.jpg

***raderat***

(Insåg att bilderna kommer försvinna snart då jag ska ändra om i mitt fotoalbum)

Senast ändrad:

Tack, visst ser han ut så :)
"Tyvärr" stämmer personligheten mer in på bild nr 2 :p

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 546
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Mina föräldrar vill gärna skaffa hund och jag ska eventuellt flytta upp till dom och då skaffar vi hunden tillsammans. Vi hade en... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 242
Senast: Narcissa
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 831
Senast: Acto
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 887
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka