Ni med små hundar ...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 612
Sv: Ni med små hundar ...

Det problemet har man inte bara om man har liten hund...

Jag har en "söt liten prinsesshund" i andras ögon, en saluki.
Hon tycker (tyvärr) att det är kul med andra människor - så jag har fått träna mycket på att hon INTE ska gå fram till andra. Det finns många häromkring som dels är hundrädda och dels inte alltid är så trevliga mot hundar.

Bättre var det med min förra salukidam som jag lånade. Hon var verkligen en dam, en diva. Visst ville folk fram och hälsa - och alla hundar skulle ju få fram och hälsa ansåg folk. Men, min hund ignorerade då de andra människorna och morrade åt hundarna. Skitpraktiskt!

Nästa gång blir det något som ser farligt, MYCKET farligt ut. Helst ska den ha djävulshorn och råka spruta eld eller andas rök då och då.

Sv: Ni med små hundar ...

Själv har jag kaniner och jag svarar bara de bits åt vissa och nej hon blir livrädd åt andra :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 918
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
860
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10