Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen har jag Focus, som är väldigt speciell. Han känns ibland som sju hundar.. Han har sina egenheter och är ingen lätt hund att lämna bort. Så även om jag hade haft mina två hundar eller tio hundar hade jag ändå haft svårt att åka på solsemester
Hade jag inte haft Focus så hade jag nog kunnat haft 4 stycken "Bråkor", för att hon är så otroligt enkel i vardagen!
Jag har dem ensamma en och en i bilen när vi jobbar/tränar. Ytterst sällan en ensam hund hemma, men det händer det med. Dock först när de är ganska stora och trygga med att vara ensamma i bilen.
De sitter ensamma bundna vid staket ibland på träningar också, det brukar gå jättebra.
/Migo
Jag tänker se till att ensamhetsträna min nya hund (som blir nr 2) när den dagen kommer både själv och med nuvarande hund. Just för att jag vill att den klarar av båda situationerna. Man vet aldrig när man kan behöva åka iväg med bara den ena, eller tex måste skaffa olika hundvakter till dem.
Känner igen det där. Iofs är Loka enkel i vardagen, men hon går inte att lämna, så det är ganska få personer som tycker det är okej att passa en hund som inte går att lämna ensam.