Ni med kastrerade hundar!

Sv: Ni med kastrerade hundar!

Jag betalade ca 1200 för kastrering vaccinering och öronmärkning på samma gång.

2500 för hanhund. hörde dock med ett annat ställe först, de ville ha 8000 OM min hund godkändes för kastration.

Hm, tiken vi har är kastrerad pga livmoderinflammation och det gick på ca 11000 kr (fast det gick ju på försäkringen så det blev billigare!).
Vet dock där jag jobbat förut att där kostade hanhundskastration ca 2000 kr och uppåt beroende på ras (jobbigare med större hund då en del handkraft behövs :smirk: )

Det brukar vara dyrare för större raser eftersom det kostar mer att söva hunden. Mitt tips är att ringa runt och höra hos olika veterinärer. Det är verkligen extrema prisskillnader när det gäller kastration och speciellt på tikar.

Jag betalade 1500:- Men det va på en liten veterinär klinik i skåne.. Priserna varierar mkt beroende på vart i landet du gör det... kan även skilja massor på två praktiker i samma stad.. :crazy:

Tik eller hane? Om det är tik så p.m:a gärna vilken stad och om du minns namnet!

Förr så fick man inte kastrera hanhundar utan tillstånd. Men det slopades för länge sedan. 8000:- låter som rena rama ockern det är ju mer än det kostar att kastrera en häst.

Jag tror inte att den kliniken/veterinären ville kastrera och därför drog till med en fantasi summa som de visste skulle avskräcka alla.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
582
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?