Ni med glasögon, vad har ni för solglasögon?

MM

Trådstartare
Har ni solglasögon med styrka?

Hittade ett par snygga glasögon som skulle funka som solglasögon men vet inte om man använder det eller om det blir att man använder ett par vanliga ändå?
Så har lite beslutsångest.

Hur gör ni?

Sv: Ni med glasögon, vad har ni för solglasögon?

Suncovers.

Fult men galet praktiskt :)

(Alternativt använder jag linser med vanliga solglasögon). Har ett par slipade solglasögon men det är opraktiskt om man ska gå in, när jag jobbar osv.

Du menar såna man sätter fast på ordinarie glasögonen?
Nej tack, som du säger är det fult :p

Jag klarar mig utan glasögon till vardags, typ.
Behöver dom när jag ser på tv, läser och kör bil för att se skyltarna tydligare på avstånd (närsynt) och jag använder solglasögon i princip året runt. Är väldigt ljuskänslig så när snön kommer så kommer jag bli bländad av den.
Så jag kan plocka av dom när jag är inne om vi tex åker iväg så behöver inte konka på dom vanliga med.

Jag har såna solglasögon man sätter utanpå de vanliga. Alltså vanliga solglasögon men med plats för de andra under.
Ville haft slipade när synoptik hade en drive men de hade inga bågar som funkade för mig så fick bli alternativet

Nej inte sådana med clips! Fy fan.

Utan sådan som är liksom lösa, så man har två par glasögon på sig :D

Men gud, det är lika fult det, men dom man sätter fast tar priset :p

Jag äger två par slipade solglasögon, använder dem i stort sett aldrig och har aldrig skaffat mig vanan.
egentlign suveränt vid bilkörning och liknande, men det har liksom inte blivit av.

Jag har ju nästan alltid linser så vanliga solglasögon i så fall.

Men jag har ett par vanliga glasögon också som blir som solglasögon när man är ute i sol, jag tycker de funkar bra. Vet inte vad de heter men glaset mörknar i sol.

Jag har ett par progressiva jag fick till halva priset när jag köpte mina vanliga.
Dock så är dom inte så tunnslipade, så dom är ca 7mm tjocka i kanterna. Används bara till bilkörning då jag i övrigt inte är så glad i solglasögon. Inga "fula" glasögon direkt, utan ganska bra sportiga glasögon. :)

Jag har också såna som du tycker är fula, glasögon utanpå glasögon. Ska du ha dem när du kör bil så spelar det väl ingen roll hur du ser ut? Själv är jag jättenöjd med just den modellen och är inne på mitt andra par.

Jag kommer inte bara ha dom när jag kör bil. Jag använder solglasögon till 80% när jag är utomhus, även vintertid när snön kommit. Så vill helst se snygg ut i mina egna ögon.

Jag har fotokromatiska glasögon, som blir mörka vid behov. Jag har valt färgen svart, och de blir riktigt svarta, och färgen försvinner snabbt när man går in. Bågen är svart och funkar såväl som vardagsbåge som solglasbåge.

Jag har slipade solglasögon. Bästa köp jag gjort :).
Lite meck att ta med ett glasöonfodral när man ska iväg men det är såå jädra skönt att kunna ha solglasögon som alla andra.

Just nu har jag bara ett par "utanpå solglaögon", använder dem i bilen. Tidigare har jag haft fotokromatiska, och det kommer jag välja nästa gång jag köper glasögon(var arbetslös när jag köpte nuvarande, så billigt som möjligt då).

Jag köpte ett par slipade solglasögon samtidigt som de nuvanrade glasögonen. Sommartid bor de i bilen när jag inte använder dem. Det är underbart att ha dem när man kör bil framförallt när det regnat och solen tittar fram så hela vägbanan blir ett bländande hav. Jag anväder dem även vid ridning.

Jag verkligen hatar solglasögon, använde aldrig det innan jag skaffade vanliga glasögon heller. Förut trodde jag att det var själva grejen med att ha glasögon på sig som var problemet, men jag hade inte några problem med att vänja mig vid vanliga glasögon så jag antar att det är solglaseffekten jag inte gillar. Således är det enkelt för mig, jag har inte några solglasögon alls!

Försökte hitta ett par som är snygga - men insåg att det dyrt som satan.
Växlar numera glasögon med engångslinser - t ex vid mer ansträngande fysisk aktivitet så slipper man igenimmade glas - eller vid solglasögon kan man köpa billiga plastiga saker :D

Jag köpte ett par slipade solglasögon samtidigt som de nuvanrade glasögonen. /.../

Samma här. Optikern hade specialerbjudande, två för en. Det bästa köpte någonsin! Jag lever i mina slipade glas hela somrarna och solhuvudvärken är magiskt borta. :love:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
816
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar