Ni med glasögon, vad har ni för solglasögon?

Sv: Ni med glasögon, vad har ni för solglasögon?

Jag pillar in linserna när jag ska ha solglasögon. Jag har ett par slipade solglasögon, men det är så opraktiskt när man kommer in i ett rum eller i skuggan att jag inte använder dom så ofta.

*kl*

Jag skaffade ett par slipade solglasögon för massor av år sedan som verkligen gjorde att det blev kolsvart när man kom inomhus, men i år investerade jag i ett par nya stora från ett billigt glasögonmärke och de är helt fantastiska. Inga problem att se inomhus och då har jag höga +-styrkor på glasen!

På sommaren har jag dem ständigt med mig och på vintern åker de runt i bilen. Jag upplever att det är rätt praktiskt för då har man ju dessutom ett glasögonfodral att stoppa dem man inte använder i.

Men jag är lite med glasögon som jag var med skor förr om åren. :o Tror jag köpt på mig 14 par de senaste åren. :D

Lite så är det för mig med.

Får två par, betalar för det dyraste och lägger sen till färgen på ena paret. Totalt blir det 3600 kr båda paren. Tar jag bara solglasögonen går det på 3000 kr, så kan lika väl ta två.

Men måste bestämma mig snart, ena bågen ska utgå i januari, såklart.

Jag har slipade solglasögon (från specsavers) som jag alltid har i bilen:

970590_10151935067468761_528629129_n.jpg

Annars är det linser och vanliga billiga solbrillor från typ H&M som gäller :)

Jag har ett par solglasögon som är slipade till min styrka. Dessa använder jag när jag ska vara ute mycket i solsken.

Annars har jag sådana glas som mörknar när det är ljust ute. Mycket praktiskt då det funkar som solglas, men som ljusnar när man går in. Det kan ta lite tid vid omställningen ljus/mörk men det tar inte mer än typ 30 sek.

Jag använder Polaroid suncovers. Lätt bästa uppfinningen :)
Sitter bra även vid ridningen!

kl
Kom att tänka på att när jag var yngre o hade linser jämnt så hade jag färgade linser, väldigt gröna, de visade sig fungera ypperligt som solglasögon.

Jag kostade på mej "solglas" på mina nya glasögon jag köpte i somras, sånna som blir mörkare när det är sol/ljust ute. Jag har inga problem alls med övergången, möjligen att det blir mörkt ett tag inomhus när det varit väldigt skarpt solsken. Annars fungerar dom kanon! Är jätteglad att jag la dom extra 1200 kr eller vad det va för att få det.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
816
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar