Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ni täcket på hästarna oavsett väder, dvs vid regnskurar också? För att inte missförstånd ska uppstå; springer ni ut sliter av täcket vid första bästa skur? Att man in har på det vid heldagsregn är ju en annan sak.
Bogskydd eller inte? Vilket typ av täcke har du?
Detta har jag länge undrat då jag själv aldrig använt flugtäcken...
Har dock sett ett flertal hästar i närheten gå hela dagarna med sina flugtäcken, i ösregn...
Kan det vaar bra eller är det något material som inte sugeråtsig/inte blir blött??
jag har en med eksemtäcke och det är väl ung lika, iallafall det täcket jag har är ett sånt som torkar på ett kick(nästan torrt när det kommer ur maskin när det är tvättat) täcken är ju ofta i sånt lättorkat material så hästarna är ju inte blöta så länge....
Aha!
jo, jag tänkte nästan att det måste vara något material som inte blöter ner hästen i efterhand, men man vet ju aldrig.
Man lär sig hela tiden nya saker.
Har ett rambo dustbuster plus. Använder inte bogskydd, det behövs inte. Under kortare skurar får hästen ha täcket på, ofta har täcket inte ens blivit särskilt blött, har det blivit det så torkar det ändå väldigt fort.
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...