Ni med flugtäcken; hur gör ni?

alice

Trådstartare
Har ni täcket på hästarna oavsett väder, dvs vid regnskurar också? För att inte missförstånd ska uppstå; springer ni ut sliter av täcket vid första bästa skur? Att man in har på det vid heldagsregn är ju en annan sak. :D
Bogskydd eller inte? Vilket typ av täcke har du?

//Alice

Sv: Ni med flugtäcken; hur gör ni?

Detta har jag länge undrat då jag själv aldrig använt flugtäcken...
Har dock sett ett flertal hästar i närheten gå hela dagarna med sina flugtäcken, i ösregn...

Kan det vaar bra eller är det något material som inte sugeråtsig/inte blir blött??

jag har en med eksemtäcke och det är väl ung lika, iallafall det täcket jag har är ett sånt som torkar på ett kick(nästan torrt när det kommer ur maskin när det är tvättat) täcken är ju ofta i sånt lättorkat material så hästarna är ju inte blöta så länge....

Jag har B***s billiga och det är alltid på och det torkar "på ett kick" vid regn...

För det är ju oftast precis före och efter en regnskur som "stickisarna" är som värst...

Aha! :idea:
jo, jag tänkte nästan att det måste vara något material som inte blöter ner hästen i efterhand, men man vet ju aldrig.
Man lär sig hela tiden nya saker. :banana:

Har flugtäcke på även om det regnar, har ett bucas med magplatta..

det torkar fort.

Har ett rambo dustbuster plus. Använder inte bogskydd, det behövs inte. :) Under kortare skurar får hästen ha täcket på, ofta har täcket inte ens blivit särskilt blött, har det blivit det så torkar det ändå väldigt fort.

Flugtäcken är ofta i ett tunt nät av syntetmaterial så det torkar otroligt fort, inte värre än att hästen står i bara pälsen ute i regnet.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 010
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31