Ni med dvärgpinscher

Yeah

Trådstartare
När började ni tejpa öronen?
Min lilla DP-hane har förnärvarande ett stående och ett hängande öra.
Eftersom tanken är att så småningom ställa ut honom så vill jag fixa till öronen,
men har inte lyckats hitta någonstans NÄR man bör börja med det.

Sv: Ni med dvärgpinscher

Men får inte dp har ståndöron? Har för mig det iaf¨... Iofs är det finare med liggande öron och vill du ha det är det väl bara att börja tejpa på en gång.

Hur vill du ha öronen på hunden?
Hur som helst, börja på en gång! Fast det är inte alltid det hjälper. Jag har slitit som ett djur med Julies öron och hon har fortfarande ett som står och ett som hänger. :crazy:
Eller ibland står båda, ibland hänger båda. Men allt som oftast står ett och det andra hänger. Jätteirriterande. Fast ju kallare det blir desto stabilare står öronen. ;)

Jo, dom får ha ståndöron - Dock bör dom ha antingen två ståndöron eller två liggande. (:

Även om hela familjen skriker rätt ut så kommer jag försöka få två ståndöron på monstret.
Tror att det liggande örat kommer ha lättare för att ställa sig än tvärtom ;)

Det är bara att börja tejpa på en gång. Var hos en uppfödare i våras. Hon hade öronen tejpade på en 7 veckors valp. Inte led den av det

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 600
Senast: Cissi_ma
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 118
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama