D
Dunis
Hej. Tänkte att det kanske finns någon här som har en corso. Vi har en 13 veckors corso hane, en super trevlig hund som kan vara både lugn och fin och helt "galen"
. Vi trivs jätte bra med honom, men har lite funderingar som jag tänkte dela med mig av. När vi fick hem honom så var han väldigt reserverad och morrade åt främlingar, vi gjorde ingen stor sak av det utan fortsatte som vanligt nu kan han vara reserverad mot nya människor (rasen är ju sådan) men han morrar inte. Men här om dagen var det en Karl på jobbet som gick fram till honom när han var i sin bädd och då morrade han och nafsa lite efter honom, jag sa då åt Karl (han är hundmänniska) att gå undan och satte mig själv på golvet för att prata med min valp, fick honom att komma fram och hälsa på karln även fast jag såg att han inte gilla det och var osäker. Sen fick han gå tillbaka till sin bädd och vara ifred. Jag tycker självklart att han ska få vara ifred i sin bädd men vill ju inte att han ska morra om någon kommer fram. Ser att det är ren osäkerhet på honom. Hur tycker ni att jag ska gör? Inte min första hund dock min första corso
. Ville gärna ha tips om hur jag ska bete mig från er med egen corso.