Ni med broddade hästar dygnet runt.

4 broddar/sko runtom, dygnet runt från oktober till april ungefär.

När valacken var yngre och hade dålig kroppskontroll hade han skydd i hagen. från nedanför kotan till under knäet, och så boots fram.

Nu har han blivit äldre och mer koll på sprattelbenen och nu inga skydd. kommer in med någon liten broddskada ibland (mot varje dag förr), men det är sällsynt. Vinters första kom häromdagen (nytt rekord!).

Aldrig skadat sig i boxen, utan det var/är i hagen om det blir något.

Vid ridning har jag skydd vissa gånger, andra inte. Vid transport lindor + boots och så rejäla, hellånga transportskydd över.

Stoet och ponnyerna samt foderponnyn hade också 4 brodd/sko, de hade aldrig nånsin skydd och aldrig nånsin en broddskada.

Kanske ska tillägga att det är "fullt ös medvetslös" i hagen mest hela tiden, mycket bus och brall. Men han har lärt sig hålla koll på benen som sagt, med några få undantag.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
269
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka