Mayalv
Trådstartare
Stockholm har ju som bekant ganska långa dagisköer och E har stått i kö på Kungsholmen sedan sin 6 mån dag (då det börjar räknas som ködatum). Nu har vi fått erbjudande att byta vår lägenhet (hyres mot hyres) mot en större som ligger på Gärdet.Vi skulle i så fall flytta in i mars-15 och tanken är att E ska börja på dagis i aug-15. Jag är lite orolig att han inte ska få ngn dagisplats/inte hamna på ngt bra dagis om vi flyttar eftersom det alltid är svårare att få plats för de minsta barnen och han då inte kommer hunnit köa så länge. Samtidigt är området jättebra för barnfamiljer, lägenheten passar oss bättre och han skulle kunna få sitt egna rum.
Tanken var att vi skulle väntat att flytta till han var lite större pga att det är lättare att få dagisplatser för större barn (ja jag vet att det inte är optimalt att byta dagis heller) alternativt flyttat inom området, men nu dök detta tillfälle upp.
Hur skulle ni gjort?
Tanken var att vi skulle väntat att flytta till han var lite större pga att det är lättare att få dagisplatser för större barn (ja jag vet att det inte är optimalt att byta dagis heller) alternativt flyttat inom området, men nu dök detta tillfälle upp.
Hur skulle ni gjort?