Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ställa av en så gammal är är att be om problem, lösdrift och täcken OM det behövs är nog det bästa för att hålla leder och ben fina. Artroshästar tycker inte jag ska stå på stall alls.
36 år är hedervärt.
Ja som jag skrev tidigare så är ju den ena en före detta turhäst och efter jag köpte honom har han ju varit i bra kondition eftersom vi tävlat och tränat. Jag tror han skulle tycka det var roligt att få komma ut lite
Hej!
Min ena häst är 19 år och i hans yngre dagar (ca 12 år) var vi ute på många tävlingar/kurser och läger. Men nu saknar jag inspiration till att träna och åka på kurser då jag tänker att han är ju redan så gammal. Är det "försent" att börja om igen med att börja rida för tränare och kurser? Var väl ca 5 år sedan vi red för någon instruktör. Något tävlande blir det inte då han bestämt visar att banan inte är rolig att vara på längre.
http://www.bukefalos.com/g/files/1/5/4/4/1/katur.jpg
Bilden är under hans glans dagar =) SM i T2 2003.
Hur rider och tränar ni era äldre hästar?
Sen har jag en 26-årig som också är under igångsättning efter vila.
Vad är rimligt för en sådan gamling? Rider just nu varannan dag ca 30-60 min med mest skritt och lösgörande. Byter ut något ridpass till tömkörning/longering då och då.
Mvh Maria
Själv rider jag 15-25km varje gång jag är ute och rider så för mig skulle det vara som en vanlig ridtur fast på okänd mark
Promenader för hand är ju jättebra igångsättning.