Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vet att det finns en del på buke som tillbringat mycket tid i Grekland. så vad säger ni om Karpathos?
Jag har aldrig varit på Karpathos men på väldigt många andra öar i Grekland och jag säger ÅK! Olika människor uppskattar såklart olika saker på sina semestrar, är man ute efter bra shopping, pulserande nattliv eller stora all inclusive-komplex så är det bättre att åka till grannön Rhodos. Uppskattar man det lite mer genuina och småskaliga så är Karpathos ett bra alternativ. Själv längtar jag till Karpathos!
Jättefint! Jag har varit där två gånger. Det finns både underbara sandstränder och klippbad. Jag har varit i både Lefkos på västsidan och Amoopi och Karpathos stad på andra sidan, närmre flygplatsen.
Det finns flera väldigt fina stränder som man når med utflyktsbåt men jag har aldrig kommit iväg dit.
Är det något särskilt du undrar över?
Är mest sugen på amoopi av nån anledning. Funderar väl inte över nått särskilt bara allmänt vad som är bra /dåligt. Om det är nåt speciellt man bör se mm..
@LadySara Reser du med barn? Annars finns det ingen anledning att välja Amoopi, tycker jag. (Om man inte snorklar, där finns sten och klippor som ger lite liv att kolla in). Amoopi är en badort med några stränder där en massa hotell byggts. Jag saknar bykänslan där.
Även Lefkos är en badort snarare än by men där är åtminstone vackert. Dock är nackdelen att det ligger väldigt långt från allt annat.
Jag har alltid bott i Pigadia när jag varit på Karpathos. Första gången fick jag en liten kalldusch av turistifieringen. Men alla öar med charterflygplats är turistifierade, det går inte att komma ifrån. När jag väl hade hittat runt till ställen som passade mig blev det jättebra, och jag åkte tilbaka några gånger. Samma charteröverdos som på Rhodos får man inte. Och människorna är otroligt trevliga.
Jag hyr alltid moppe (eller bil) och åker runt. Det finns vackra vyer, fina byar och härliga stränder att se. (Skulle dock önska lite färre solstolsghetton på stränderna).
Är mest sugen på amoopi av nån anledning. Funderar väl inte över nått särskilt bara allmänt vad som är bra /dåligt. Om det är nåt speciellt man bör se mm..