M

mollelover

Kan nån hjälpa mig ?! Jag har en sköthäst som jag jättegärna skulle vilja ha kontakt med. Jag kan inte så mkt om NH men skulle vilja ta reda på mer. Finns det nån som vet varsifrån man kan få information om NH ? Eller kan nån av er hjälao mig ? Tacksam för svar :D

Sv: Nh

har varit inne där men förstår inte så mkt. igår när jag skulle ta på honom grimman så var han helt odräglig. vände rumpan till och sparkade. Han träffade inte mig för det vågar han inte , han är en häst med otroligt stort hjärta.

Ush vad jag tjatar, men, det bästa vore om du kunde ta hjälp eller om du har möjlighet att åka på ett NH-läger med din häst för att lära dig grunderna och hur man hanterar hästen enligt NH-vis.. (:

Visst kan du läsa på internet och i böcker men det är svårt för nybörjare att kunna känna igen hästens signaler på momangen och dessutom därpå kunna svara hästen med sina egna exakta signaler.

Det finns något som heter "the seven games" som du kan prova med din häst, krävs ingen utrustning, jag kom min häst mycket närmre efter de lekarna (:

Lycka till!

mollelover skrev:
Kan nån hjälpa mig ?! Jag har en sköthäst som jag jättegärna skulle vilja ha kontakt med. Jag kan inte så mkt om NH men skulle vilja ta reda på mer. Finns det nån som vet varsifrån man kan få information om NH ? Eller kan nån av er hjälao mig ? Tacksam för svar :D

gå ut på www.google.se och sök på seven games

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 491
Senast: et_flickan
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka