Nh träning

F

Farrix

Idag for jag och mamma iväg för att kolla på en sadel på ridklubb.. När vi väl var där såg vi att dom hade Nh träning i ridhuset och vi satte oss ner och kollade..
Jag kan ju inte säga att det såg harmoniskt och samspelt ut, En av tjejerna (specielt) ryckte som ett tok i grimmskaftet och drog huvudet mot sig för att på "kontakt" osv. Tränaren hade en sorts pisk och kon petade hårt in i magen på en liten ponny som var med för att den skulle flytta på sig. Jag vart så förbannad när dom gav hästarna dubbla signaler hela tiden.

Ville bara skriva av mig. flummigt inlägg nu mitt i natten
 
Sv: Nh träning

NH som det populärt kallas består ju inte bara av repviftare och repviftning. Även om det är i särklass vanligast.

Ibland behöver man bli lite mera fysisk. I synnerhet på en otränad häst.

/P Döben
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 356
Senast: pews1972
·
B
Hästhantering Var på Göteborg gorse show igår. Alltid lika kul och trevligt att vara där! Men i år såg jag något som jag reagerade starkt på. Det...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Bite_me
·
H
Hästhantering Hjälp mig! Jag är så arg så jag kokar just nu. Hästjävel!!! Det här blir nog långt, men här är iaf storyn: Jag köpte min Fjording för...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 381
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp