NH lektion

U

Uddatyp

vad gör man liksom på en sån?
har tänkt o ta nån lektion o så men liksom..va gör man på dom?
går de att göra på en äldre häst som man inte har nåra direkta problem med?
får man liksom ut nåt av att göra de på äldre snälla hästar?

Sv: NH lektion

när vi hade mycket western på ridskolan så hade vi en period även NH- lektioner (på både privat och lektions hästar) Jag tyckte det var bra, visserligen kan man ju läsa sej till de flesta övningar men det är ju aldrig fel med finslipning av sina egna rörelser och kroppsspråk, det ser man ju inte själv!
Att man redan har en snäll häst har ju ingen betydelse, detta är ju ett sätt att få bättre kontakt och kunna göra något kul ihop!

på ridlägret jag var på så var det in riktning på Nh och Nh lektionerna var det först att få hästen och flytta sej och så...
Men sedan när dom kunde det så var det ju lite olika hinderbanor mm. det var jättekul :d

Hej var finns detta läger? Och kan man ha egen häst med sig? pm:a gärna. mvh

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
794
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama