F
FTW
Är det någon som har erfarenhet av den? Flera jag träffat säger att den bara är dyr, och att det går precis lika bra med en bak och fram-vänd vanlig sko.
Sant, eller?
Sant, eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du kanske Natural Balance(New Balance är en gympadoja för människor, samt en hingst, såvitt jag vet)? Den är dyrare än en vanlig sko, men fortfarande inte dyr - tycker jag som använder PG-beslag...
Ä
Alltså - jag har hört flera hovslagare som sänker den till botten, just för att de säger att det går lika bra med bakvända vanliga skor.
Det tycker jag säger mer om de hovisarna än om skorna för det stämmer definitivt inte! Man SKA alltid sträva efter att låta strålen ha markkontakt. Om man spikar fast en bakvändsko har man berövat hästen den möjligheten. Det är inte alls samma sak...
Däremot har vår hovslagare använt en sko med sidokappor istället för tåkappa fram, då den går att lägga längre bak och man kan korta tån mer och få bättre överrullning. Det har funkat bra också
Ä Man SKA alltid sträva efter att låta strålen ha markkontakt.
Markkontakt i vilofas eller belastningsfas??? Krångla inte till det nu för om du bara renskär sulan och hörnstöden samt strålen från gammalt dött sulhorn och därefter verkar övervuxet vägghorn ner till sulans nivå så kommer ofelbart denna hov att bli balancerad även utifrån strålens possition med underlaget. Kanske inte på ett betong golv men på ett mer naturligt underlag.
Markkontakt i vilofas eller belastningsfas??? Krångla inte till det nu för om du bara renskär sulan och hörnstöden samt strålen från gammalt dött sulhorn och därefter verkar övervuxet vägghorn ner till sulans nivå så kommer ofelbart denna hov att bli balancerad även utifrån strålens possition med underlaget. Kanske inte på ett betong golv men på ett mer naturligt underlag.