Nevele Pride

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vondutch
  • Startdatum Startdatum
V

vondutch

Det är min hästs farfars far :D
Iofs är min häst ingen travhäst, men ändå, :D

Sv: Nevele Pride

Vart ville du komma med denna tråden?

Undrade du något om honom eller ville du bara starta en "kasta skit på den galna hingsten"-tråd? :crazy:

Har också Nevelle Pride i mitt sto, hon är snäll!

Om det inte är en travhäst du har vad är det då för ras på den?

Nevele Pride var farfar till ett underbart sto jag hade hand om för 10 år sedan.

Ett vbl såklart, vad jag menade med inte travhäst är att han är ridhäst, han är tyvärr inte ens inkörd :(

Då hänger jag på (mest för att reta Nafayette lite) :angel: ;)

Min märr är dräktigt med en hingst som har N.P. som morfar... :D Och en kille jag känner har en passhäst som är väldigt trevlig och go på alla sätt som är 3+3 på N.P. Inte är han dålig heller... han heter Dumle Loss. :bow:

Vi hade en häst i stallet med Nevele Pride som farfar (Snack Bar var pappan) och det var en av de snällaste hästar jag träffat på.
Lugn och trevlig att ha att göra med, nästan menlös inne i stallet men gjorde tydligen bra tider i träning. Tyvärr fick han frambenet avsparkat innan han hann starta.
Jag gissar att han var ganska stor för att vara varmblodstravare (165-166 ungefär), väldigt snygg i kroppen och mycket hingstkaraktär.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
283
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: ameo
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka