Nervös väntan.......

Ela

Trådstartare
Sitter här och väntar på vet, och vill att hon kommer nu!!

Som jag berättat i en tidigare tråd har jag en fölunge som haft en envis förskylning, vet har inte tagit några prover utan gett diagnosen förskylning eftersom han bara är snorig. Ingen hosta ingen feber.

Nu har han varit bra ett tag och vi har tränat och tävlat som vanligt...

I dag när jag kom ner var tre av fem hästar i lilla stallet snoriga, fortfarande ingen temp, eller hosta.
Lyckades få tag på en vet som skulle komma idag och ta prov, skönt att någon tar det på allvar. Jag är ju jätterädd för att det ska vara något smittsamt. Som tur är går inte dessa hästar med de i stora stallet och där är ingen snorig än, nu är jag jättenoga med hanteringen mellan stallen.

Jag har fyra dräktiga ston på gården, två av dessa står i lilla stallet. Nu är jag jättenervös och vill ha svar NU!!

Någon som vet vad lång tid det tar innan man får provsvar.

Sv: Nervös väntan.......

Nu har hon varit här och trodde att det bara va en vanligt förskylning, ingen feber, ingen som hostade.

Men nu är prover tagna iaf, och jag hoppas att hon har rätt och att det bara är en förskylning.
Men man vet aldrig och nu väntar jag på provresultaten. Under tiden ska stallet vara isolerat för säkerhets skull.

Jag bor intill en ganska vanlig ridväg och det rider ganska ofta folk förbi här. Finns oxå de som stannar och klappar hästarna :crazy:

Hur ska man göra för att undvika eventuell smittspridning??? Ska man sätta upp skyltar??? Vill verkligen inte att fler ska smittas om det är något smittsamt. Man får ju bahandla det som om det vore det tills man vet.

Någon som har tips??

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 916
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 922
Senast: Capybara
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 207
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 159
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka