Neka inhyrning p.g.a. inställning?

Sv: Neka inhyrning p.g.a. inställning?

Jag har inte behövt neka någon stallplats. Däremot är jag noga med avtalet och det gås igenom ordentligt. Till och med sådant som "otillbörligt våld" anmäls oavkortat till berörd myndighet liksom annan form av uppenbar vanvård skriver jag in i avtalet samt att det är orsaker till att platsen sägs upp. Jag som stallägare anger i avtalet vad som ingår och då stallet inte ligger på min hemmagård är in och utsläpp inte medtaget utan det får hyresgästerna komma överens om sinsemellan liksom mockning m.m. Jag bor 80 mil från stallet :p så det faller sig naturligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama