Det stör mig att jag är så klen men kan inte hjälpas, jag har ju verkligen allt och borde inte ha något att sas deppa över.
Lite sömnproblematik och snarkande karl påverkar ju lite men den går ju och slå gul å blå eller lägga sig i ett annat rum. Annars är mannen min världens absolut bästa!!!
Har varit lite rädd för att prova medicin.
Men det kanske faktiskt kan hjälpa? Därför undrar jag om någon vill delge erfarenheter. Eller vad fasen jag ska hitta på?
Funderar på om jag också skulle gå ner lite i tid på jobbet för att få lite egentid och andrum och tid att röja och göra saker eller "bara" vila om jag vill det..
Så om någon har erfarenhet, egen eller andras och kan säga om det hjälper eller vad jag ska liksom hitta på för att känna det lite mindre gråsvart än nu..
Jag har klippt lite i ditt inlägg o känner jag vill möta orden.
1. Du är inte klen! Du är en oerhört stark o kompetent människa. Skippa självanklagelsen, det finns ingen anledning att ha den.
2. Piller kan hjälpa men är inte helt säkert. Kan vara svårt att hitta rätt medicinering o många piller kan behövas gås igenom men det kan också bli rätt sort på en gång.
3. Det finns andra vägar att möta en trötthet o depression. Sjukgymnastik, samtalskontakt o möte med arbetsterapeut är andra vägar att gå o andra sätt att få hjälp på.
4. Gå ned i tid är inte dumt. Stressreaktion är ingen lek o skall inte förbises som något enkelt o lätt.
5. Vardagliga rutiner är A och O. Äta, sova, gå ut o känna väder o vind, etc.
6. Gör bara roliga saker, enda sättet att fylla batteriet med energi. Delegera så mkt som du bara kan i ditt liv.
7. Rensa bland energislukande relationer. Lämna de som kostar energi o behåll de som ger dig energi.