Sv: Nbm!

Hej! Även jag vill gratulera till segern och BC!!:bow: /Kamilla och Lady Nobless

Hej! Vad skönt att höra att Queen är pigg och glad! Lady ska kollas upp nu i veckan. Hon är fortfarande som hon var på tävlingen, ohalt på hårt platt underlag och halt på mjukt/djupt och i nedförslut. Jag ser inga konstigheter alls i benet eller hoven, så jag är väldigt fundersam över vad det kan vara. I övrigt mår hon bra och var väldigt glad att få komma ut i beteshagen igen :smirk: /Kamilla

Tack för sällskapet så länge det varade. :) Queen sörjde nog rätt mkt att ni försvann och hon blev ant trött i knoppen av att gå själv. Vi måste nog träna på det, hur man nu gör gör det med tanke på att vi tränar själv mest jämt hemma ju, så hon är ju van vid det. :confused:

För hon mår som sagt bra och är pigg & glad idag med, känns ju skönt det iaf.

Verkligen märkligt med Lady, vad det kan vara. Skönt att få henne kollad och jag hoppas att det inte är något allvarligt. :)

Såg att Camilla blivit utesluten för hälta, var det pga tappsko heller? Tyckte jag hörde någon som sa att hon haft 2 tappskor?

TUR att Ingrid & Blondie räddade äran för våran klubb med en 2:a plats i 65 km iaf. :banana: :banana:

Hoppas ni hade trevlig på Dunder. ;)

Gizoba skrev:
Nu finns Härjedalsritten 2006 resultat på deras hemsida och det var i NMB endast 9 godkända ryttare 11 uteslutna under ritten 2 st som inte fick godkänt i förbesiktningen plus en ryttare som utgått på egen begäran efter 2 sträckor.
Är det någon som vet vad det var för förhållanden under ritten? Medelhastigheten låg på strax över 13 km/t och det är ju inte svindlade fort tycker jag med tanke på att det är ett mästerskap.
Var det lika varmt som under Fornaboda tex?
I Skåne hade vi lite regn igår och svalare väder men det behöver det ju inte varit däruppe.

Jag tycker inte att det så var så jättevarmt, rätt okej väder ändå med tanke på hur det varit dagarna innan. Nu fanns det iaf moln på himlen och blåste lite. Men visst var det ändå varmt att rida, men inte tokhett iaf.
Banan är ju som sagt rätt krävande och jag tyckte det var ganska så stenigt på sina håll, iaf på slinga B (den enda jag red, 2 ggr). Trötta hästar har ju lätt att trampa fel och vricka sig tex, var ju många uteslutningar pga hälta. Kanske en förklaring? Är ju även ganska många partier med sand vilket kan vara tungridet för hästar som inte är vana vid det.

Annars är ju banan fin och naturen helt underbar. Dom som inte varit i Sveg och ridit bör åka dit någongång tycker jag absolut.

Groom-pelle skrev:
En hovsam (!) fråga: Nå'n som vet skälet till 56 som p-gräns i 65-km-klassen? För att försöka hålla ner hastigheten, eller?

Hovsam, vad betyder de?

hovsam = försiktig och artig, "på ett sån't sätt som en undersåte frågar kungen vid hovet" ungefär
fast jag tyckte det var kul att använda ordet "hov" med dubbel betydelse....
ursäkta jag krånglar till tillvaron

Groom-pelle skrev:
En hovsam (!) fråga: Nå'n som vet skälet till 56 som p-gräns i 65-km-klassen? För att försöka hålla ner hastigheten, eller?

Jag vet inte om det är så, men i 65-km klassen så var det två vetgrindar och däremellan ganska korta sträckor. Så det kan vara som du säger, att man vill hålla ner hastigheten som kanske gärna blir hög när slingorna är lite kortare.
Det var hur som helst samma låga pulsgräns förra året i den klassen.

Japp, 2 tappskor varav en i mål. Jag instämmer i gratulationerna till Ingrid, det var roligt!! :bow: /Kamilla

Vad jag har förstått delas bara BC ut bland de placerade. Har även varit med om att de som blir kandidater till BC-priset måste ha varit i mål inom en viss tidsram efter vinnaren.

Är det någon som vet varför det inte är inskrivet i resultatprotokollet att två hästar blev uteslutna i förbesiktningen på grund av hälta. Jag vet också att det fanns minst en norsk och en dansk häst på plats som inte heller startade, vad hände med dem?

Eftersom NBM var en CEI ritt gick den under FEI:s reglemente och då räknas endast de ekipage som gått över startlinjen som startade. Därför är det då bara dessa som kommer med i resultatlistor.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 194
Senast: gammalek
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 826
Senast: Mineur
·
Kultur Någonting som mitt minne säger inkluderar en Peugeot och ett lik i dess bagage, svenska. Kan inte garantera att mitt minne stämmer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Sryoqwe
·
Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
646
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar