Navelsträngen sitter kvar!

M

marie ireholt

Vår honkatt fick sin tredje kull kattungar idag. Det konstiga är att hon inte har bitit av navelsträngen än. Hur länge kan navelsträngen sitta var? Det måste ju även betyda att efterbörden inte kommit ut än?

Sv: Navelsträngen sitter kvar!

Navelsträngen sitter kvar i mamman. Pratade med vet i eftermiddag som sa att den kunde sitta kvar några timmar men hon sa inte hur många.

Har du testat att dra lite och se om den kommer ut?
Ta ett stadigt tag i navelsträngen, så du inte skadar kattungen och dra försiktigt och se om den kommer ut, hon kanske behöver lite extra hjälp att få ut den.

Hon fixade det själv inatt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 896
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka