Navelpiercing och graviditet

MittNyaJag

Trådstartare
Läste i magtråden och istället för att trådnappa den så gör jag en egen tråd. :angel:

Ni som har/har haft piercing i naveln, hur har ni gjort när ni blivit/varit/är gravida?
Tagit ur den? haft den kvar? bytt till en längre stav?
Om ni tagit ur den, har hålet varit kvar när magen återgått till det "normala" eller har det läkt? Man kanske inte känner något behov av att sätta i den igen heller....

Säger BM någonting om navelpiercingar? För/emot/likgiltiga?

Har halvledsnat på min piercing och funderar på att ta ur den "i förebyggande syfte", men samtidigt vill jag ju ha den kvar... Kanske... :angel:


Lite funderingar bara... Det är ju så mycket lättare att fastna här istället för att städa som man borde... :D
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Jag hade kvar min så länge det gick. När det började spänna tillverkade jag en egen "stav" av tjock fiskelina :angel: för att ha kvar hålet.

Nu blev ju min mage så katastrofalt ful efter graviditeten så att visa upp den (med eller utan piercing) var ju inte på tal överhuvudtaget så jag tog ut piercingen sen och efte rmin bukplastik så försvann ju hålet ändå.... får se om jag gör en ny så småningom :)
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Min piercing blev superful,blev en fet bristning över hlea piercingen,något jag tror jag kunde undvikit om jag inte piercat alls.

Jag tog ur min i 7:e månaden ungefär,satte i den sedan,men magen är ingen vacker syn varken med eller utan piercing.
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

hade kvar den rätt länge, sen böt jag till en plaststav som "flexade". Tog ut den mot slutet av graviditeten tror jag, och satte in den efteråt, men sen ville jag inte ha kvar den så nu har jag bara ärret kvar.
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Jag tog ur min efter tips från BM vid ultraljudet. Tänkte nog vänta lite till, men hon tyckte jag borde ta ut den då; hon kände någon som fått någon slags fult märke av att ha i den när magen började spänna ut. Nu; 3 månader efter födelsen har jag inte satt tillbaka den. Men jag SKA prova - det har bara inte blivit av.
Själva hålet ser inte fult ut på något sätt; likadant som innan grav.
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Jag tog ut min vid UL i v 16 men satte i den efteråt igen. Nu i v 22 är den kvar och den kommer sitta kvar så länge det inte gör ont.
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Jag har ju iof redan skrivit detta i magtråden men eftersom jag också har tagit rast från städningen och inte orkar börja igen svarar jag igen :D
Jag tog ur min i v.18-19 nångång, innan UL.
Den hade säkert kunnat sitta längre men eftersom jag ändå skulle ta ur den förr eller senare lät jag bli att sätta tillbaka den.
Jag vet inte om jag kommer kunna sätta tillbaka den efteråt eller om jag ens vill, jag kanske letar upp tråden till sommaren och återkommer med svaret då! ;)
 
Sv: Navelpiercing och graviditet

Läste i magtråden och istället för att trådnappa den så gör jag en egen tråd. :angel:

Ni som har/har haft piercing i naveln, hur har ni gjort när ni blivit/varit/är gravida?
Tagit ur den? haft den kvar? bytt till en längre stav?
Om ni tagit ur den, har hålet varit kvar när magen återgått till det "normala" eller har det läkt? Man kanske inte känner något behov av att sätta i den igen heller....

Säger BM någonting om navelpiercingar? För/emot/likgiltiga?

Har halvledsnat på min piercing och funderar på att ta ur den "i förebyggande syfte", men samtidigt vill jag ju ha den kvar... Kanske... :angel:


Lite funderingar bara... Det är ju så mycket lättare att fastna här istället för att städa som man borde... :D

Hej Hej! När jag väntade mitt första barn, hade jag ringen i naveln kvar ganska länge,men det gick inte så bra... Min navel sprack, hur konstigt de än låter så sprack den!!! Skit äckligt, de blev ett stort köttigt sår och nu är de ett stort "fint" ärr, men jag har en massa ärr från kejsarsnitt och andra operationer så de gör väl inte så mycke egentligen. Men jag rek. att ta ut den för de va ganska vidrigt.. Lycka till me allt..
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 242
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har jag ONT. Igår var jag ute på en ridtur. :) Närmare tre timmar i högt tempo. Hej och hå. Jag som inte har suttit på en häst...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Har haft svärföräldrarna + min mans syster boende här i några dagar (de bor 85 mil bort). Brukar bita ihop när de gör saker jag inte...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 574
Senast: boccia
·
Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 513
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp