naturlig betäckning...!!!

zazza girl

Trådstartare
jag undra vad man kan få tag i selen som man ha på stoet när man gör en naturlig betäckning..???
så hon inte kan sparka hingsten ...

e det någon som vet va man kan köpa en sån???

tacksam för svar...!!!

Sv: naturlig betäckning...!!!

Jag vet inte om språngselar finns att köpa längre.

Det är bättre att se till att märren tar emot hingsten, dvs är riktigt rejält brunstig. Men hingstägaren kanske vill att märren ska ha sele. Då kan man väl tycka att h*n också har en sån.

jo jag vill att märren ska ha sele så hon inte kan skada min darling sen ...

men få söka lite och se om jag hitta någon...

lady_vip skrev:
*host* Men ska du betäcka med en 2-årshingst?

//E

nej nej inte ännu bli när han är färdig vuxen och allt... men vill ha tag i en sån sele ändå.. så man ha en sen ....

svarar oberoende av de andra svaren..

Kanske en ide att ha en liknade tolksele, och sätta linor i den? Har du en körsele så är de ju stadiga, och går att sätta linor i.

Var väldigt försiktig bara när du betäcker med sele, så hon verkligen tar emot honom annars finns risken att han skadar henne :crazy:

Klurar lite. Undrar om inte Börjes Tingsryd sålt sådana. (i affären, ej postorder)

Jag har en liggandes som endast är använd på ett sto som var vida känd att slå precis när hingsten kliver av efter själva betäckning.
Hon gjorde så alla år vi ägde henne. så det blev semin på slutet.

Nej, jag tänker inte sälja den. Den får ligga i min låda över sånt som kan vara bra att ha nästa sekel ;)

japp det är den hingsten som ska användas sen ...
men nu va det ju inget om hingsten som jag ville veta uten om en sele ....

kl....

Eller kanske denna....?

Till TS: :confused: Den hästen står reggad som valack väl.......kan bli svårt att få föl....men vad vet jag.

En fråga till, skulle inte han bli/vara ridhäst, han står ju i träning.......? Han såg inte så rolig ut i benen, men jag har sett värre som inte blivit skadad av det. Hur har han hållit? Han skulle väl vila 8 månader, blev han bra sedan?

Hänger nog inte med riktigt tror jag! :D

M

va..??? han stå inte i träning... och han e hingst .. du ha nog sökt fel på häst... han ha vilat sen i nov och blivt mycket bättre i benen ... vet ha kollat på han och det är lugnt med han ....

så jag kan ha han till vad jag vill.. han håller till allt .. tack vare att han fick vila och växa tills och vara i fred och inte bli ansträngd som dom bli om han hae gått på banan ....

Trådskaparen har redan svarat att det var hingsten i tråden som Trissa länkade till som hon ska betäcka med. Inte den i tråden som Thera länkade till.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 084
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 636
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka