A
arizona
Sv: Natural hoof balance shoes?
Man kan hålla på med förtsättningskuser i all evighet, men den längsta kurs i USA som jag känna till var Bud Besstons Horseshoing Accadamy i OK City Oklaholma där jag var erbuden en lärakänst 1979. Där hade dom 8 - 10 - 12 veckors kurser i hovbeslag.
2 veckors Tappsko Kurs! om man kan lära sig att putsa och verka hoven som ofta är trasig efter en tapp/trampsko, och rikta en sko som i regelt måsta formas om, spika fäst skon, nitta och putsa!
VARFÖR SKA MAN SLÅSSA BORT ÖVER 2 ÅR OCH MASSA PANGER SOM VISSA HÄR PÅSTÅ KRAVS?
Och vi som var utbilded föra 1991 kan igenting och hovslageri.
Det måsta innabär att alla hovslager efter 1991 är SÄLVLÄRD!
Den har tråden blir bara bättre och bättre.
Az
Det är väll två år i Skara eller Uppsala som gäller för våra hovslagare om jag inte minns helt fel.. I Usa läste jag i en häst tidning att man utbildade sig i fyra år... Man kan gå tappsko kurser på två veckor...
Man kan hålla på med förtsättningskuser i all evighet, men den längsta kurs i USA som jag känna till var Bud Besstons Horseshoing Accadamy i OK City Oklaholma där jag var erbuden en lärakänst 1979. Där hade dom 8 - 10 - 12 veckors kurser i hovbeslag.
2 veckors Tappsko Kurs! om man kan lära sig att putsa och verka hoven som ofta är trasig efter en tapp/trampsko, och rikta en sko som i regelt måsta formas om, spika fäst skon, nitta och putsa!
VARFÖR SKA MAN SLÅSSA BORT ÖVER 2 ÅR OCH MASSA PANGER SOM VISSA HÄR PÅSTÅ KRAVS?
Och vi som var utbilded föra 1991 kan igenting och hovslageri.
Det måsta innabär att alla hovslager efter 1991 är SÄLVLÄRD!
Den har tråden blir bara bättre och bättre.
Az