Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur jobbar man med verkning för barfotahästar innom denna metod?
Han jag har skor med NBS fram och så vanliga lite rundade skor bak. Varför har jag inte förstått än.
Det är väl tanken med skon- att bara vara i korrigeringssyfteSättet hur man verkar, renskär sula och stråle, bygger upp symetri i hoven och kortar tån är jättebra och jag förstår att främst hovslagarna i skåne och dom som tidigare gått utbildningen på S***A förstår skillnaden i hur en fysiologisk verkning ska utföras efter att tagit del av Natural Balance.
NBS skon som sådan är en ren katastrof med många barnsjukdomar, det går precis lika bra med vilken sko som helst bara man utgår i från en fysiologisk verkning.
Som en av dom som startade denna utbildning sa " hemligheten ligger inte i själva skon utan i sättet att verka hoven och bygga upp symetrin för en centrerad belastning."
Hon menar väl att man verkar så normalt inte med NBHC?
Om utbilningen är så kort tycker jag det är konstigt att det inte finns fler sånna sk. hovslagare...
Om utbilningen är så kort tycker jag det är konstigt att det inte finns fler sånna sk. hovslagare...
Det vill väl till att vi som hästägare ser till att inte använda dessa sk hovslagare då...
Det är väll två år i Skara eller Uppsala som gäller för våra hovslagare om jag inte minns helt fel.. I Usa läste jag i en häst tidning att man utbildade sig i fyra år... Man kan gå tappsko kurser på två veckor...
Jag hoppas att du inte sitter och påstår att man i Sverige kan arbeta och inneha titeln hovslagare, kunna utföra sitt yrke samt inneha den specialkompetens som det faktiskt innebär efter två veckors kurs
Som jag förstått den här utbildningen/kursen på 2 veckor eler vad det nu är, så förutsätter den att man redan är traditionellt utbildad hovslagare.