Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har helt missat detta. Jag kan inte ha linser när jag jobbar pga torra ögon, och detta lät ju lite för bra för att vara sant... Är det någon som har erfarenhet? Fungerar det så bra som det låter? Nackdelar?
Jo jag!! Har en sort som heter Dream Lens. Bytte för några år sedan av samma skäl som du, dvs kunde inte ha vanliga linser pga torr luft på jobbet o ville inte ha glasögon.
Man får hitta en optiker som kan det där, sen gör dom en grundlig undersökning, inte bara synen utan dom detaljmäter formen på ögat o så, sen får man skräddarsydda linser, en för vä och en för hö öga. När jag fick mina sa han att dom skulle räcka "några år", tror att jag har haft mina i 5-6 år nu. Funkar toppen. Jag använder faktiskt oftast bara högra linsen, eftersom jag vill kunna läsa också, men om jag ska t ex ut o köra nästa dag eller gå på konsert använder jag båda o har läsglasögon ett par dagar i stället.
Och om man ska åka bort så går det oftast att skippa någon natt. Min optiker sa att vissa kan gå 2-3 nätter utan utan att effekten avtar, men jag kan bara gå en natt.
Du har väl inte brytningsfel.....? Jag frågade lite åt min man, o optikern sa att det är svårt om man har brytningsfel, men det var ett tag sedan jag frågade, och det kan ha förändrats.
Kör på - du kommer inte att ångra dig jag lovar!!
Det är hårda linser som ska "trycka" till ögonen så man ser bra. Som jag förstått det. Låter galet...Är det silikonlinser?
Min fd optiker propsade på silikonlinser som man hade inne i 30 dagar i sträck när jag egentligen ville laseroperera mig. Vad hon glömde berätta var att de är väldigt allergena, så jag blev silikonallergiker!
Tack för svar, låter spännande!
Jag har hittat en optiker i stan som pysslar med sånt, funderar på att ringa dem och höra vidare. Jag har inte brytningsfel, men rätt stort synfel, ca -4.
Det går bra att sova med dem? De skaver inte eller så?
Vad händer om man t.ex. blir förkyld eller av annan anledning inte kan ha linserna, blir den några dagar med suddig syn tills ögonen är "återställda" så man kan ha glasögonen igen?
Är det silikonlinser?
Min fd optiker propsade på silikonlinser som man hade inne i 30 dagar i sträck när jag egentligen ville laseroperera mig. Vad hon glömde berätta var att de är väldigt allergena, så jag blev silikonallergiker!
Jag har sånna. Kan inte ha några andra linser. Egentligen tycker min optiker att jag ska sova utan dom en dag i veckan men då bråkar de så jag sover utan linser en gång i månaden (när jag byter linser). De funkar när jag är förkyld och pollenallerisk. Dock så måste jag ta ut dom om jag typ får influensa.
Jag använder Alcon AirOptix night and day aqua.