Nattbandage?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mystix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 962
M

Mystix

Vad tycker du är bäst?

Har ju som sagt en arabkille (ska lämna tillbaka stoet efter en tid på prov), som ska ha nattbandage. Vet dock inte vad jag ska köpa...

Hjälp alla bukare! Har iaf tre grejer att välja mellan;

1: Dyra BoT med fleecelindor över
2: Rätt billiga (375 spänn/par) färdiga nattbandage, bara att sätta på.
3: Vanliga paddar med fleecelindor över.

Kan linda rätt och lagom. Undrar bara över detta... Vad har ni för nattbandage till era hästar? :crazy:

Sv: Nattbandage?

Jag har färdiga bandage från Jacson, likadana som de från Hööks och sen BoT-paddar under, funkar otroligt bra!

Lätt och smidigt, och samma effekt som om man hade lindat!

vi kör det gammla hederliga. skummgummipaddar och fleesbandage

men det är nog bekvämare att köpa färdiga om du ska ha det jämt

Jag har kört med hederliga gamla fleece lindor med paddar under när jag behövde ha nattbandage.

Thera skrev:
Jag har färdiga bandage från Jacson, likadana som de från Hööks och sen BoT-paddar under, funkar otroligt bra!

Lätt och smidigt, och samma effekt som om man hade lindat!
Måste fråga :angel: Är det såna där Equi gard? Kan man ta bort innerpadden och sätta dit BoT underlägget eller måste man ha BoT under innerpadden?
Finns det nått ställe där man köpa stallbandage utan innerpadden?

Jag har först yllepaddar och lindar med fleecelindor över. Det blir skillnad iaf.

Mystix skrev:
Vad tycker du är bäst?

Har ju som sagt en arabkille (ska lämna tillbaka stoet efter en tid på prov), som ska ha nattbandage. Vet dock inte vad jag ska köpa...

Hjälp alla bukare! Har iaf tre grejer att välja mellan;

1: Dyra BoT med fleecelindor över
2: Rätt billiga (375 spänn/par) färdiga nattbandage, bara att sätta på.
3: Vanliga paddar med fleecelindor över.

Kan linda rätt och lagom. Undrar bara över detta... Vad har ni för nattbandage till era hästar? :crazy:

Hej,

Jag kör med en kombination av 1:an och 2:an. Det vill säga BOT paddar och över det Eskadrons snabbandage som säkerligen liknar det du kallar nattbandage. Fungerar kanon!!

~Ingrid

Om du står i kollektivstall och någon annan än du ska ta av nattbandagen på morgonen tycker jag att du ska välja snabbandage.

Jag har såna jättepaddar från Equiline och extra långa fleecelindor. Jättebra, skyddar mer än vanliga bandage.

lindaplutt skrev:
Måste fråga :angel: Är det såna där Equi gard? Kan man ta bort innerpadden och sätta dit BoT underlägget eller måste man ha BoT under innerpadden?
Finns det nått ställe där man köpa stallbandage utan innerpadden?

Ja, jag tror de heter Equiguard på Hööks, det är de med blå paddar, mina har svarta.

Jag kör med både paddarna som sitter i och BoT-paddarna. Tycker man det blir för bylsigt kan man ju ta bort innerpaddarna i de färdiga bandagen, de sitter ju med kardborre.

Jag är som sagt supernöjd, sätter bara BoT-padden på benet som om jag skulle linda, och sen knäpper jag på bandaget.

min ena har BoT fram p.g.a. överben med långa Equiline stallbandage och bak stora Equilinepaddar + Equiline stallbandage p.g.a. gallor.
han går även ute med dom så jag har valt att hellre kunna ha torra paddar när jag lindar honom innan jag åker hem än att ha t.ex. fyra Equilinepaddar eller fyra BoT-paddar.
ynglingen brukar få ha stallbandage bak när han jobbat hårt, antingen BoT + fleecelindor eller teddypaddar + fleecelindor.

Tack för alla svar!

Eftersom jag står i ett mycket flexibelt kollektivstall så blir det Equigard-bandagen och ett par BoT. Åter igen, Tack!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 138
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 232
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka