Nationellt och klasser?

S

skyfighter

Vad är den största skillnaden på en regional La och en nationell? :)

Inte säker men det borde vara svårighetsgraden! Nationell har ju högre status än Regional då borde det bli svårare oxå!

det är väl svårare men det beror mest på vilken banbyggare det är. Men det brukar vara mer bommar och ngt mer titthinder på nationellt. Men som sagt det beror också på banbyggare och på anläggning.

okej, någon som tävlat nationellt på ponny själv? och som vet av egna erfarenheter? Du? :)

Hej !!!!!

Jag hat t'vlat nationell. Min forsta nationella var baltic cup. jag fick vara med i forklassen, forstos valdigt nervos, hehehe !!!!! Men det som e skillnaden ar nog mest att hindrena ar lite olika hoga. om dem skall vara 1 meter sa e vissa 90 och vissa 1 meter och vissa 110. det ar lite olika. och sa ar det lite svarare sangar. men jag tycker inte att det ar sa stor skillnad. och sa ar det ibland fler hinder. men det ar valdigt roligt att tavla nationell !!!!!=)=)=) :love: :banana:

jag har själv inte tävlat nationellt ännu. Men de som jag känner gör/har gjort har sagt detta i alla fall. Men det är precis som skillnaden mellan lokal och regional en LB lokalt kan var svårare än en regional LB.

Sen är det klasserna som skiljer också. på nationellt finns klasser från LA-MSVA (inte helt säker men jag tror att det kan vara från LB). och regional LC-MSVB. Sen kommer det vad jag har hört finns även svår på vissa nationella tävlingar som EM-kval för ponny. På häst vet jag inte eftersom jag inte tävlar häst.

dom du känner ja.... men kom igen sen när du själv tävlat nationellt med dina "råd" tack! :smirk:

Den största skillnaden är att det är mer tekniskt byggt samt att oxrarna är mer parallella än vad dom är på regionalt.
Att hindren skulle vara olika höga bara för att det är Nationellt stämmer inte som någon påstod. Alla klasser oavsett status har olika höga hinder då alla hinder inte får vara på maxhöjd.

Det värsta är faktiskt Clearround hoppningarna för där brukar dom höja ALLA hinder till den höjden man valt att hoppa på , iallafall häromkring :crazy:

om du inte vill ha råd/tips/svar på dina frågor kan du sluta ställa dom. Du ville veta vad det var för skillnad, jag gav det till dig. Om du inte är nöjd så strunta i att svara då eller sluta skriva dina frågor om du ändå inte vill ha svar.

Denna person jag främst talar om är en hästkarl som är uppväxt på gård, har egen gård, tävlat upp till ungefär 150 och har själv barn som tävlat upp till sm på ponny så jag tror nog att han vet vad han pratar om.

Ja, men sluta att tracka på folk för det är faktisk ganska svårt att ställa alla frågor "korrekt". För om du kanske kunde förstått frågan istället för att börja tracka direkt så...
Ja, jag både hoppas och tror att jag kommer kunna tävla nationellt minst nästa år! för om man inte tror på sig själv så gör ingen annan det heller! Vi kanske ses på nån tävling.... Dessutom tycker jag att många andra som svarat på mina frågor varit MYCKET trevligare och svarat mer korekt! så det kanske är du som borde lära dig något kan det va så?

jag uppfattar det inte som att jag trackar? snarare att du inte var nöjd med mina svar och det då blivit en mer aggressiv ton på det hela. Jag har inte haft någon annan som hittills klagat på mina inlägg, eller är det så att de bara inte vågar uttala sig?

I mitt första svar i tråden vilket faktiskt var grunden till det hela har jag svarat så "korrekt" jag kan. Sen om du inte är nöjd med det hela så är det upp till dig. Men om vi ska fortsätta diskutera hur jag svarar på dina trådar kan vi flytta diskussionen till PM så slipper alla andra läsa om det hela eftersom det är något mellan dig och mig.

Med din nermätta häst som enligt dig själv är fet och otränad och som du aldrig hoppat men som du ska tävla i veckan? Jo, du verkar ju så seriös så dig kommer man ju säkerligen att träffa på nationella tävlingar. :rofl:

Du får nog ta och tagga ner lite tjejen!

Sitt inte och läxa upp någon som tar sig tid att svara på dina frågor, då har du snart inga svar alls. :mad:

jag uppfattar det inte som att jag trackar

Det gör du inte heller, jag vet inte vad hon har fått det ifrån :confused:
Du har svarat som vem som helst och det har väl ingen betydelse om man tävlar på den nivån frågan gäller, det finns ju ingen garanti att man vet svaret ändå.

Det ska inte vara några tekniska skillander eller höjdmässigt.
Det som är den största skillanden är väl att det oftast är hårdare motstånd på nationella tävlingar.

hehehe... hopade idag han var asfin! han var hur pigg och glad som helst lyssnade verkligen, tror att det kommer går hur bra som helst på onsdag!:smirk:

Tack för alla de trevliga svaren! de andra kan dom ju äta upp själva!<--- vi kanske på nån tävling? :rofl: :banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 323
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Belgiske Olivier Philippaerts såg obesegrad ut när han låg förstaplacerad genom nästan hela den femstjärniga 1,45-klassen i La Baule...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagskvällen gick en 1,45-hoppning av stapeln i Cannes i Frankrike. Två svenskar startade – och båda blev placerade. Klassen...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25