Det är riktigt tråkigt att vissa människor har så nära till hat, vare sig det är på internet eller ej.
Själv tror jag att många människor saknar en stor dos av empati och ödmjukhet i sina liv, man måste kunna se händelser utifrån fler än ett perspektiv innan man hoppar på någon.
Av egen erfarenhet så tycker jag att de som har lätt till hat och glåpord på internet av de jag känner, ofta är lika trångsynta eller allmänt negativa mot allt som inte rullar med deras synsätt även i vardagen, tyvärr..
Något som gör mig orolig är den otroligt grova ton som kan komma från barn så unga som 9-10 år. Helt ofattbart..
Jag har blivit "uthängd" på fb en gång, vilket tog riktigt hårt..
Personen skrev inte mitt namn men däremot flertalet hatfulla inlägg under flera veckors tid med uppenbara hintar till vem hen menade.
Att läsa igenom kommentarerna på dessa var nog vad som tog hårdast, speciellt när det var hutlöst hårda kommentarer från vuxna människor som inte hade någon aning om vad som diskuterades.
Det enorma hatet och skitsnacket som uppenbarligen så lätt rasade in gjorde mig både chockad och ledsen, både över situationen i sig och över hur människor kunde bete sig.
Detta lades ut av en vuxen människa och kommentarerna kom främst från medelålders+, usch och fy är allt jag har att säga.