Prosit
Trådstartare
Jag köpte henne från katthemmet, jag föll pladask för henne.
Hon var lite dålig i magen, men det är ju rätt vanligt när man varit hemlös i 6 månader och levt på brödkanter och fågelfrö.
Men hon blev inte bättre. Vi provade fiskdieter, välling, filmjölk. Ingenting fungerade. Åkte till veterinären där vi fick Flagyl och diet på Hills I/D. Hon har gått på det nu nästan en månad och det ger inget resultat. Hon har börjat kräkas upp maten, har svårt med avföringen. Det är mest gult vatten när hon bajsar. Hon tunnar ur....
När hon kissar så kommer det både och. Hon är rätt pigg ändå..... men sover väldigt mycket. Veterinären trodde först på F.I.P, men tog tillbaka det, och tror mer på att tarmarna är slut på henne.
Det finns kanske en utväg, men den tänker jag inte välja. det är att lägga in henne på strömsholm och göra ultraljud, tarmspolning och ev operera bort den sjuka delen av tarmen. Om det inte är för mycket dvs. Men det tänker jag inte utsätta henne för. Så ego kan jag inte vara.
Hon är bara 1 år gammal. Hon har haft ett helvete som hemlös. Nu har hon fått bo här hos mig sen november, hon har haft det bra. Varmt och skönt med mat och kärlek. Det är det jag vill att hon minns.
Det kommer bli en väldigt jobbig helg, och hon kommer bli bortskämd... Föreståndaren på katthemmet är snäll. Hon ringer och beställer tid för avlivning på måndag, så slipper jag göra det.
Min lilla snutta...