Nästa tävling, Skåne..Dagstorp.

Narcissa

Trådstartare
Vilka ska dit och vad ska ni rida. Jag ska fortsätta med mina 90-klasser.:)

Hur brukar deras bana vara? Jag var där och tränade innan banan stängdes och den verkade inte så svår men så talade jag med en idag som ansåg att den var en av de svåraste 90-banorna.

Sv: Nästa tävling, Skåne..Dagstorp.

Någon som vet hur Dagstorps terrängbana ser ut?
Har ingen aning men det hade varit roligt att veta...

100cm-banan förra året var jättesvår... 22 hinder:bump: 90 vet jag inte..

Men dom brukar ha svåra banor. :banana: Det tycker vi om

Men den verkade skitlätt när jag var där och tränade. Vari ligger svårigheten.

banorna verkar inte så svåra men brukar ändå ge storutslag. Brukar vara ganska spridda skurer, hade tänkt åka dit men ångrade mig och satsar på tågarp istället.

fälttävlansnisse skrev:
Den brukar vara maxad, sen brukar det vara svårt att hålla tiden då det är ganska trixigt i skogen.

Himla lätt att rida fel bland stigarna :o alltid några som gör det.

Sen är där några maxade hinder (höjd och bredd) som känns stora för ryttarna. Vattnet är inte heller sådär jätteinbjudande.

Nä nu skrämde ni upp mig lite grann, jag som ska dit och lotsa runt min lilla valp i 90-klassen. :crazy: Om det är maxat gör iofs inte så jätte mycket men han är inte den snabbaste och lär få tusentals tidsfel.... OM vi nu kommer i mål :smirk:

Min häst satte sin första nolla i terrängen!!
Jag är överlycklig.
Däremot fick vi 19 straff på tiden men det struntar jag i än så länge...

Jag tyckte bara det fanns en svårighet ute på banan och det var två maxade hinder där man först hoppade en hög låda och sen hade en 90 graderssväng på några få galoppsprång bort till ett maxat bord. Där blev det några stopp och sen var det rätt många som stannade på ett nerhopp. Där hoppade de liksom från solen och in i skuggan. Många kollade på det.

Narcissa skrev:
Min häst satte sin första nolla i terrängen!!
Jag är överlycklig.
Däremot fick vi 19 straff på tiden men det struntar jag i än så länge...

Jag tyckte bara det fanns en svårighet ute på banan och det var två maxade hinder där man först hoppade en hög låda och sen hade en 90 graderssväng på några få galoppsprång bort till ett maxat bord. Där blev det några stopp och sen var det rätt många som stannade på ett nerhopp. Där hoppade de liksom från solen och in i skuggan. Många kollade på det.
*KL* GRATTIS! Vad skoj att det gick så bra & att du är nöjd! :) :)

Tack!
Ja, vi har kämpat min häst och jag.....som du kanske har läst så hade han panisk vattenskräck...

Åh vad härligt att det blev som vi hoppades efter förra tävlingen, att det verkar ha släppt nu! Grattis!

Du gör rätt i som stuntar i tids straffen, viktigaste är ju att han klarade av sitt störta problem, vattnet! Och det gjorde han ju. Jag hoppas att han har kommit över sin vatten skräck nu så att ni kan fortsätta att göra bra resultat och kliva upp i klasserna.
Men jag tror att har något problem väll släppt så brukar allt det andra bara rulla på utav bara farten.

Som jag har skrivit innan så tror jag absolut att du når upp till ditt mål denna säsongen!!!

Grattis till din fina runda!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 742
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: Ajsing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka