nästa steg? grannproblem

Myzan87

Trådstartare
Vi har problem med att grannens hanhund springer in hos oss titt som tätt. Han kissar på tomten och även på altanpelaren (något som vår honhund aldrig gjort). Ägaren verkar inte ha koll över vart hunden är.

Idag bad jag honom att hålla koll på hunden. Förra veckan sprang min sambo upp och skällde ut honom för att han inte hade koll. Tydligen frågade grannen om han skulle hänta bössan och skjuta hunden. Men det var inte det vi menade.

Och idag bad jag honom åter igen att hålla koll på hunden. Han vet redan att han är skyldig att ha koll på den. Jag menade att jag vet inte hur hundarna kommer reagera om de träffas. Båda två är lite rädda och kanske skadar den andre. Eller så råkar hans hund komma ut på landsvägen och bli påkörd. Vilket vore väldigt synd om hunden.

Allt vi vill är att han ska ha koll på den och att den inte ska vara på vår tomt.

Vad blir nästa steg om vi hittar den på tomten igen? Ska vi åter igen påpeka att han ska ha koll på hunden? Filmade hunden nu.

Saken blir ju inte bättre av att vi passar min morbrors okastrerade hanhund... men han hålls kopplad av förklarliga skäl. Han hör inget längre :D

Vi själva har en kastrerad tik

Kör den till polisen så får han hämta ut sin hund där.
Efter ett par vändor kanske han inser att det är enklare att ha den i lina hemma.

Suck! Att människor ska ha så svårt att acceptera att man har ansvar över sina djur!
Ja! VATTENSLANG!

Jag var ute med min hund igår-då kom en kvinna som var helt inne i sin mobil med lös hund med rest ragg och den tog kursen direkt mot min hund. Då jag lite på skarpen bad henne att ta in sin hund blev svaret: Men..va? jag har ju precis kommit ut..jaja...

Köra till Polisen är ett alternativ men eftersom han är lite rädd av sig så tror jag inte det är det lättaste. Får helt enkelt hålla koll och filma om det sker fler gånger och om det inte sker någon förändring blir det en anmälan. Hoppas bara han bättrar sig.

Vi har problem med att grannens hanhund springer in hos oss titt som tätt. Han kissar på tomten och även på altanpelaren (något som vår honhund aldrig gjort). Ägaren verkar inte ha koll över vart hunden är.

Idag bad jag honom att hålla koll på hunden. Förra veckan sprang min sambo upp och skällde ut honom för att han inte hade koll. Tydligen frågade grannen om han skulle hänta bössan och skjuta hunden. Men det var inte det vi menade.

Och idag bad jag honom åter igen att hålla koll på hunden. Han vet redan att han är skyldig att ha koll på den. Jag menade att jag vet inte hur hundarna kommer reagera om de träffas. Båda två är lite rädda och kanske skadar den andre. Eller så råkar hans hund komma ut på landsvägen och bli påkörd. Vilket vore väldigt synd om hunden.

Allt vi vill är att han ska ha koll på den och att den inte ska vara på vår tomt.

Vad blir nästa steg om vi hittar den på tomten igen? Ska vi åter igen påpeka att han ska ha koll på hunden? Filmade hunden nu.

Saken blir ju inte bättre av att vi passar min morbrors okastrerade hanhund... men han hålls kopplad av förklarliga skäl. Han hör inget längre :D

Vi själva har en kastrerad tik

Om det inte är akut hade jag nog som du filmat och sedan visat ägaren: "här är din hund dessa datum, tider och den är på vår tomt för 1000:e gången trots att vi sagt till dig" Förklaring??

Sedan så hade jag nog blivit så pass less att jag hade gett förslagen: lina, hundgård, staket..om inte och nästa gång den kommer så plockas den in och körs till närmsta polisstation som upphittad där ägare isf kan få betala för att lösa ut hunden och det hade jag varnat för att jag skulle göra VARJE gång, inte en gång iom att den huserar lös på er mark/tomt och det är inte er hund = upphittad. Punkt.

Ev kanske också sagt att jag skulle tänka mig att ringa länsstyrelsen då jag hade ansett att hunden riskerar att fara illa iom detta. (det är ju inte bara omgivningen som utsätts för störande eller fara utan hunden själv kan ju göra sig illa, tex bli påkörd)

Folk..

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 872
Senast: Liran
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 707
Senast: s957
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 385
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar