Nästa bilfråga

Balbatteri tillhör heller inte det dyraste att byta. Köp ett nytt och sätt det gamla på laddning och ha som reserv. Nåt laddat batteri kan vara bra att ha som reserv.
Beror på bil. Dyrt batteri och in på verkstaden för det var också ett måste. Runt 2500 gick det på totalt på förra bilen.

Tycker att det är konstigt att inte verkstan sålde på mig ett nytt batteri egentligen?
Bilen är ju från 2011 så det vore väl rimligt att byta battriet egentligen. Jag ska byta batteri vid nästa service.

Tycker att det är konstigt att inte verkstan sålde på mig ett nytt batteri egentligen?
Bilen är ju från 2011 så det vore väl rimligt att byta battriet egentligen. Jag ska byta batteri vid nästa service.
Jag hade inte bytt ett batteri på en sex år gammal bil, bara för att den är sex år gammal. På samma sätt hade jag inte bytt vindruta på en sex år gammal bil, bara för att den är sex år gammal.

Jag hade i båda fallen förvissat mig om att det hade behövts byta dem, innan jag gjort det.

Alla batterier, nya som gamla, stora som små, svarta som regnbågsförpackade, orginalbatterier såväl som nonames, har SAMMA problem:

Stoppar man konsekvent in mindre ström än vad man tar ut, så blir det förr eller senare för lite ström kvar för att starta upp en bil..

Ett sätt är att helt enkelt ta lite bilsightseeing nån dag så bilen går i ett par timmar eller så. Åka lite småväger du inte åkt på länge, hälsa på bekanta som det inte blivit av att åka förbi eller liknande.

Om några veckor är det jul och då kommer det bli långresa. Men jag ska minska på bilåkandet och röra mig mer. Är gravt överviktig nu så det här får bli startskottet till mer motion.
Råkade promenera 11 km idag eftersom jag gick vilse. Målet var 10000 steg och det nådde jag. Så jag borde klara att promenera till jobbet. Vågar inte ta cyklen nu när det är snö. Cyklade omkull en vinter och bröt handleden.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar