Nässelfeber??

zilla

Trådstartare
är det nån som vet ev symtomer?? Min ena häst som e ute på foder skall tydligen ha haft nässelfeber enl vet.Han fick "nån" spruta och var feber fri plus utslagsfri dagen efter.Skall dom verkligen vila i 3 veckor efteråt?

***zilla som aldrig haft en häst med nässelfeber***

Sv: Nässelfeber??

Var extramatte åt en häst över en helg för massor av år sedan och hästen fick nässelfeber, det såg ut som en sjujäkla massa myggbett. Veterinären var förbi och gav en spruta, kommer dock inte ihåg vad det var, och var helt återställd dagen efter (ungefär som det brukar vara när msk får nässelfeber).

Sv: Nässelfeber??

Har haft hand om hästar som råkat ut för detta.Ja det ser ut som en massa myggbett.

På en del försvinner det snabbt av sig själv,annars har jag för mig att det är cortisonspruta ni menar.
Jag tror oxå att det sedan behandlas med t.x. opticorten.

Hur länge vilan skall vara beror väl på hur allvarligt det hela ter sig.Men 3veckor låter m.k.t.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 407
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10