Okej, ska försöka sammanfatta mina tankar nu, och hoppas det inte dyker upp en massa nya inlägg under tiden som gör att jag måste tänka om.
För att börja med Myrtens inlägg där hon gick igenom vad det borde innebära om olika specialroller omvandlats, så tycker jag den verkar både korrekt och komplett. Om spionen är kvar så borde den kunna ha en del info nu. Ängeln är rimligtvis god eftersom käket uteblev i natt och kan, om den inte skyddat sig själv, ha hittat en annan god. Och förhoppningsvis hade tvillingarna märkt om en av dem blivit omvandlad, även om det inte är någon hundraprocentig garanti.
Med detta i bakhuvudet så har jag pusslat så gott jag kan:
Myrten har jag fortfarande på en god roll, och jag tycker hennes spel känns systematiskt och genuint. Dessutom tolkar jag Bsf som att hon är ytterligare något säkrare på Myrtens godhet idag, vilket jag i sin tur tolkar som ett tecken på att både Bsf och Myrten faktiskt har de roller jag pusslat in dem på. Detta får mig väldigt skeptisk till fio som plötsligt verkar ha bestämt sig för att Myrten är skummast av alla, när jag snarare skulle ha henne som minst skum.
Ang. Bsfs roll så gick det nog upp samma ljus för mig som för Q igårkväll (eller ja, i natt när jag skummade igenom leken innan jag stöp i säng). Utvecklingen under dagen tycker jag sedan tyder på att jag kan ha rätt.
(...)