När vaknar maskarna? Läge att göra Kolla Masken nu?

prinsus_

Trådstartare
Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men jag tycker att min unghäst fallit ur de sista veckorna. Är det för tidigt att göra parasitkontroll nu? Shit vad dyra testerna var, man vill ju inte göra för tidigt i onödan!!!

Jag bor i södra Sverige och kollade redan för två veckor sen. Visade parasiter och avmaskades idag för blodmask.

Jag bor i Skåne och skickade in förra veckan. Merparten av mitt stall avmaskade redan i februari, men eftersom vi var nyinflyttade då missade vi den gemensamma kollen.

Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men jag tycker att min unghäst fallit ur de sista veckorna. Är det för tidigt att göra parasitkontroll nu? Shit vad dyra testerna var, man vill ju inte göra för tidigt i onödan!!!

Läs gärna den FAQ som finns i ämnet, och ha gärna diskussionen där. På så sätt finns frågor och svar samlade i en och samma tråd.

http://www.bukefalos.com/threads/avmaskning-faq-las-har-forst-del-2.1227669/

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 970
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 403
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka