När vaknar maskarna? Läge att göra Kolla Masken nu?

prinsus_

Trådstartare
Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men jag tycker att min unghäst fallit ur de sista veckorna. Är det för tidigt att göra parasitkontroll nu? Shit vad dyra testerna var, man vill ju inte göra för tidigt i onödan!!!

Jag bor i södra Sverige och kollade redan för två veckor sen. Visade parasiter och avmaskades idag för blodmask.

Jag bor i Skåne och skickade in förra veckan. Merparten av mitt stall avmaskade redan i februari, men eftersom vi var nyinflyttade då missade vi den gemensamma kollen.

Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men jag tycker att min unghäst fallit ur de sista veckorna. Är det för tidigt att göra parasitkontroll nu? Shit vad dyra testerna var, man vill ju inte göra för tidigt i onödan!!!

Läs gärna den FAQ som finns i ämnet, och ha gärna diskussionen där. På så sätt finns frågor och svar samlade i en och samma tråd.

http://www.bukefalos.com/threads/avmaskning-faq-las-har-forst-del-2.1227669/

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 980
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 075
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 411
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka