När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

Jag och en kompis planerar att grilla i helgen hos oss, och diskuterade vart vi skulle grilla någonstans. Våran innergård är inte sådär jättetrevlig, och de finns inte några självklara andra platser att grilla på. Vi kom fram till att det bästa vore ju på balkongen, men det är inte jättebra när man bor på andra våningen i ett trevåningshus.

Då kläcker jag ur mig:
"Men seriöst, vi borde skaffa en elrullstol!"
Jag menade alltså elgrill... :rofl:

En gammal teleon jag hade, en Nokia, skulle jag tro, ville absolut inte skriva knulla (ursäkta ordvalet men så var det) utan ville skriva lovka istället. Jag vet inte vad det är men det är tydligen vanligare än k-ordet :D

Haha, men exakt så är det här också! Är det möjligtvis en Samsung fröken har? Min vill alltid skriva "Larsson" efter "Åsa" och "Andersson" efter "Frida" - och jag känner varken till en Åsa Larsson eller Frida Andersson. Jag undrar verkligen var detta kommer ifrån! Det är bara på vissa namn den gör det också; t.ex. Rebecca funkar bra utan några knepiga namnförslag...

Japp! Den förolämpade mig i morse dessutom, jag skrev "ja jag vet att jag är seg" till en kompis, förslag efter "är"? Fet. :cool:

Min telefon är mästare på att skicka iväg riktigt konstiga grejer.

Dom som är känsliga för diverse fula och/eller rasistiska ord, kan sluta läsa här.

Den petar in ordet neger lite varhelst det passar. Inte ett ord jag använder direkt, vet inte var det började men eftersom den gärna väljer det så tror den också jag jag ofta vill välja det. Tack för det, telefonen.

Andra förekommande ord: Soffjude (soffkudde...) eller "Jag har fixat alla judar, kommer du strax?" :o

"Har satt ett gäng rumpor ute, kul det ser ut när folk kör förbi och jag står där och vattnar min gödselstack" .. PUMPOR, telefonen. Pumpor.

Den laggar gärna till och skickar vad som helst till vem som helst, ibland hinner den lagga iväg både bilder och såna facebookgrejer med katter som bakar och små gröna grodor och annat innan jag hinner stoppa den.

Tidigare skrev den kavlar/kavla istället för jävlar/jävla, hur jag än försökte få den att byta och föreslå jävlar. Kände att udden av all ilska man försöker spy ur sig avtar när man får ihop ett
"Kavlar vad arg jag är på den kavla lilla kaveln!!"

Tillägger, det finns vissa kvinnor i min bekantskapskrets som fått gå under riktigt gammalmodiga mansnamn, bara för att telefonen uppenbarligen kan stava till typ Rutger, men inte till normala morderna kvinnornamn.

Inte roligt, men min telefon föreslår alltid Brå (med stort B) istället för bra. Och det är ibland knepigt att ändra så det blir rätt.

jag smsade en vän som jag var ute och festade med då hon försvann och jag undrade vart hon var.. hon hade visst varit hos mitt ex och jag fick svaret "gör debutfilm" när jag frågade vart han var nu..
jag vet inte vad det skulle stå egentligen och det gör inte hon heller men dom filmade inget iallafall ;)

Min telefon är mästare på att skicka iväg riktigt konstiga grejer.

Dom som är känsliga för diverse fula och/eller rasistiska ord, kan sluta läsa här.

Den petar in ordet neger lite varhelst det passar. Inte ett ord jag använder direkt, vet inte var det började men eftersom den gärna väljer det så tror den också jag jag ofta vill välja det. Tack för det, telefonen.

Andra förekommande ord: Soffjude (soffkudde...) eller "Jag har fixat alla judar, kommer du strax?" :o

"Har satt ett gäng rumpor ute, kul det ser ut när folk kör förbi och jag står där och vattnar min gödselstack" .. PUMPOR, telefonen. Pumpor.

Den laggar gärna till och skickar vad som helst till vem som helst, ibland hinner den lagga iväg både bilder och såna facebookgrejer med katter som bakar och små gröna grodor och annat innan jag hinner stoppa den.

Tidigare skrev den kavlar/kavla istället för jävlar/jävla, hur jag än försökte få den att byta och föreslå jävlar. Kände att udden av all ilska man försöker spy ur sig avtar när man får ihop ett
"Kavlar vad arg jag är på den kavla lilla kaveln!!"

Kavla skit!! :rofl: :wtf:

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 376
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 772
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka